مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی :

گرانی مصالح ساختمانی بازدارنده است

عصر ساختمان- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن در طرح‌های ملی که دولت‌ها تدارک دیدند از مسکن مهر تا نهضت ملی به طور جد نقش آفرینی می‌کند و در چهار دهه بیش از ۴ میلیون خانه ساخت اما گرانی مصالح ساختمانی برای جریان خانه‌سازی ممکن است بازدارنده باشد و باید تدبیر شود.

گرانی مصالح ساختمانی بازدارنده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «حجت الله حسین روحانی‌نژاد» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز - 19 فروردین- تهران گفت: در روزهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی که دو ماه از آن گذشته بود امام خمینی (ره) برای حل مشکل مسکن و سرپناه مردم محروم جامعه فرمانی را صادر کردند.

    وی توضیح داد: در 21 فروردین سال 58 حسابی در شعب بانک ملی سراسر کشور افتتاح و به تبع آن بنیاد مسکن انقلاب تاسیس شد؛ زیرا بخش عمده‌ای از مردم ایران در آن روز از شرایط مناسب از نظر مسکن برخوردار نبودند به گونه‌ای که بر اساس مطالعات انجام شده جمعیت زیادی در حلبی آبادها و در شرایط زاغه نشینی یا در اتاق‌های تنگ و تاریک زندگی می‌کردند.

    روحانی نژاد گفت: بر این اساس حسابی به شماره 100 در تمام شعب بانکی افتتاح و از تمام کسانی که توانایی داشتند خواسته شد تا برای کمک به خانه سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کردند.

    نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دولت را هم موظف کردند برای ایجاد مسکن زمینی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد، گفت: بنیاد مستضعفان مامور شد از مجموع دارایی‌هایی که از وابستگان نظام ستم شاهی مانده بود برای نهضت خانه سازی استفاده شود.

    عملکرد بنیاد مسکن در 43 سال اخیر در ساخت مسکن

    روحانی نژاد ادامه داد: اکنون 43 سال از تاسیس بنیاد مسکن می‌گذرد و بنیاد توانسته در این 43 حدود4 میلیون و 500 هزار واحد مسکن در سراسر کشور با کمک مردم و حمایت دولت در کشور ایجاد کند.

    وی گفت: بنیاد ماموریت یافت در این کشور حادثه خیز بازسازی در اسرع وقت را در دستور کار داشته باشد، بیش از 2 میلیون واحد مسکونی تخریب شده احداث و بازسازی شده است.

    نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در زلزله گیلان و زنجان 35 هزار نفر کشته در زلزله بم 30 هزار نفر کشته دادیم اما از آنجایی که بنیاد ماموریت نوسازی مسکن روستایی و طرح هادی را داشت در بیش از 21 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار طرح هادی را اجرا کرده است در سایه نوسازی‌ها و مقاوم سازی‌ها مصونیت را برای جامعه برگردانده است.

    وی افزود: در زلزله آبان 1400 که در هرمزگان رخ داد مشابه زلزله بم بود حتی یک نفر فویتی نداشتیم. در زلزله کرمانشاه در سال 96 مشابه زلزله گیلان و زنجان بود اما 619 فوتی داشتیم.

    به گفته نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اکنون اگر تا 7 ریشتر زلزله آید روستاها و شهرهای کوچک در مصونیت هستند و این به برکت بنیاد مسکن است.

    وی گفت:13 هزار خانوار به کمک بهزیستی شناسایی شده است و 8 هزار واحد مسکن محرومان در حال ساخت است و 7 هزار واحد نیز تاکنون واگذار شده است.

    روحانی نژاد افزود: املاک روستاییان سند دار شده است. بنیاد مسکن توانسته است در  روستا به مردم 3 میلیون 469 هزار سند تک برگی بدهد و شهرهای زیر 25 هزار نفر هم 295 هزار سند صادر کرده است.

    وی گفت: بنیاد مسکن نظام فنی- مهندسی در سراسر کشور ایجاد کرده است و با آخرین دستورالعمل‌های ساخت و ساز در کشور و واحدهای مسکونی انجام داده است.

    روحانی‌نژاد گفت: بنیاد مسکن در طرح‌های ملی که دولت ها تدارک دیدند مثل اقدام ملی ، مسکن مهر و نهضت ملی به طور جد نقش آفرینی می‌کند. از مجموع مسکن مهر 400 هزار واحد را بنیاد مسکن ساخت و اکنون نیز در برنامه رییس جمهور ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که بنیاد در کنار وزارت راه و شهرسازی است تا این موضوع را هدایت کند و سالانه 400 هزار واحد را بنیاد مسکن خواهد ساخت و به مردم واگذار می‌کند

    به گفته روحانی‌نژاد، بنیاد مسکن چه انهایی که در روستا و چه در شهر هستند و از خود زمین و نیروی کار دارند درگیر نهضت خانه سازی کرده است و نظارت فنی – مهندسی را انجام می‌دهد اما گرانی مصالح ساختمانی ممکن است بازدارنده باشد و دستگاه‌های مرتبط باید تدبیر کنند.

    وی گفت: بخاطر اینکه از ظرفیت مردم استفاده کنیم انجمن خیرین مسکن ساز شکل گرفته است و بیش از 20 هزار واحد خانه توسط این انجمن ساخته شده است. در شرایط فعلی بیش از 4 هزار واحد هم در دست ساخت دارند.

    روحانی‌نژاد گفت: کسانی که مصالح ساختمانی و زمین و پول دارند می‌توانند به حساب صد امام کمک کنند و سرپناهی را برای محرومین جامعه داشته باشند تا همه دارای خانه باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار