مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی همدان:

۹ هتل در همدان در حال بهره‌برداری است

اعطای ۷ مجوز ساخت هتل

عصر ساختمان- معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه ۹ هتل در همدان در حال بهره‌برداری است، گفت: هفت مورد مجوز ساخت هتل نیز داده شده که سه هتل از این مجموعه بین‌المللی است.

۹ هتل در همدان در حال بهره‌برداری است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، احمد ترابی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی کارآفرینی در حوزه صنایع دستی، گردشگری میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه همدان یک‌هزار و 871 اثر تاریخی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد اظهار کرد: از این تعداد یک‌هزار اثر در فهرست ملی ثبت شده است.

    وی با اشاره به اینکه همدان دارای بناهای متعددی است که قابلیت ثبت جهانی شدن را دارند، افزود: در این میان هگمتانه، نوشیجان، دستکند سامن، ارزانفود بناهایی هستند که قابلیت ثبت جهانی را دارند.

    معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: همدان دارای بیش از 50 اثر طبیعی است که 28 منطقه نمونه گردشگری این استان ثبت شده است.

    این مسؤول با بیان اینکه  از این 28 منطقه، سه منطقه غار علیصدر، باغ میوه و دامنه شمالی الوند دارای سرمایه‌گذار است، در ادامه گفت: همدان داری 20 روستای هدف گردشگری است که روستای ورکانه از روستاهای زبانزد این مجموعه به شمار می‌رود.

    ترابی با بیان اینکه در حال حاضر 9 هتل در همدان در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: دو هتل آپارتمان سه ستاره و 21 کمپ اقامت نیز در اختیار گردشگران قرار دارد.

    وی با بیان اینکه 19 مهمانخانه نیز در حال خدمات‌دهی به گردشگران هستند، ادامه داد: هفت مورد مجوز ساخت هتل نیز داده شده که سه هتل از این مجموعه بین‌المللی است.

    معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه یک هتل نیز در ملایر داریم گفت: 12 مجتمع بین راهی نیز در حال بهره‌برداری است.

    وی از سهم صنایع دستی در اشتغالزایی استان سخن راند و گفت: اشتغالزایی در استان سهم 4.3 درصدی دارد که طبق افق 1404 باید این سهم به 13 درصد برسد.

    ترابی با بیان اینکه 16 رشته از صنایع دستی همدان به ثبت رسیده که از این میان می‌توان به سفال صنایع چرم و ... اشاره کرد.

    وی با بیان اینکه در حوزه سوغات نیز هفت رشته ثبت شده داریم، اظهار کرد: در حال حاضر نیز 8 هزار کارگاه مبل و منبت داریم که 20 هزار نفر نیز در این زمینه مشغول به کار هستند.

    معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان توضیح داد: 15 اثر از آثار همدان مهر اصالت از یونسکو دریافت کرده‎اند و 21 اثر نیز نشان ملی دریافت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو