مدیران خودروعصر اعتبار

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خبر داد:

احیاء ۲۰۰۰ واحد راکد یا نیمه راکد در مناطق روستایی و محروم کشور در سال ۱۴۰۱

عصر ساختمان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه احیاء واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و مناطق صنعتی روستایی در اولویت قرار دارد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال ۱۴۰۱ احیاء ۲۰۰۰ واحد راکد یا نیمه راکد در مناطق روستایی و مناطق محروم کشور در نظر گرفته شده است.

احیاء ۲۰۰۰ واحد راکد یا نیمه راکد در مناطق روستایی و محروم کشور در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید امیرحسین مدنی امروز دهم فروردین ماه طی سفر به مشهد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، در مراسم افتتاح دو واحد تولیدی مبلمان راحتی و یک واحد تولید کشباف و تریکو در حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مباحثی مهم در حوزه تولید، احیاء واحدهای راکد یا تعطیل است. این واحدها بخشی از ظرفیت موجود یا کل ظرفیتشان تعطیل شده است، اما قابل احیا بوده و قابلیت رشد دارند. به همین منظور احیاء واحدهای راکد مربوط به نواحی محروم و مناطق صنعتی روستایی در اولویت قرار دارد.

    وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال 1401 احیاء 2000 واحد در مناطق روستایی و مناطق محروم کشور در نظر گرفته شده است.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به حمایت‌ها از واحدهای اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری، تسهیلات‌، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری به شرکت‌ها و ارتقاء تکنولوژی آن‌ها بیان کرد: با انجام حمایت‌ها از این طریق از شرکت‌ها و واحدها احیا  اتفاق افتاده و  اشتغال و رونق تولید در مناطق روستایی و محروم ایجاد خواهد شد.

    مدنی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری بیان کرد: در سال جاری در بخش احیاء واحدهای اقتصادی طرحی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و از آنجایی که بخشی از واحدها یا شرکت‌ها به دلیل تکنولوژی و فناوری در سطح پایین به حالت راکد یا نیمه راکد درآمده‌اند، بنابراین ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل بهترین روش برای احسا این واحدها یا شرکت‌ها است.

    وی افزود: بخشی دیگر در این زمینه ورود صنایع خلاق به حوزه روستایی و مناطق محروم است. در سال جاری برنامه‌ریزی بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است. طی سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار از طریق صندوق کارآفرینی برای ورود صنایع خلاق به مناطق روستایی و مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار