مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی شرکت توزیع برق خراسان شمالی انجام می‌گیرد؛

واگذاری ۱۵۰۰ پنل خورشیدی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی از واگذاری ۱۵۰۰ پنل خورشیدی خانگی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

واگذاری ۱۵۰۰ پنل خورشیدی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، "علیرضا صبوری" با العام این خبر گفت: طرح پایلوت احداث 12 نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان به زودی آغاز می شود.

    وی با بیان این که اجرای طرح پایلوت با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مورد موافقت قرار گرفته است، افزود: همچنین مقرر شد تا پایان سال 1396، برای هزار و پانصد خانوار تحت پوشش این نهاد در استان نیز نیروگاه خورشیدی خانگی احداث شود.

    وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اعطای وام به این خانوارها را تقبل کرده است و مقرر شده بازپرداخت اقساطی این وام از محل فروش انرژی تامین شود.

    مجری پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز در این باره گفت: 12 خانوار طرح پایلوت، از روستاهای شهرستان اسفراین انتخاب شده‌اند و با اتمام فاز مطالعاتی کار، عملیات احداث نیروگاه‌های خورشیدی 5 کیلوواتی برای این خانوارها آغاز می‌شود.

    "اسماعیل حسین‌پور" افزود: برق تولیدی سالانه هر یک از این نیروگاه‌های مقیاس کوچک حدود 9 هزار و 125 کیلووات ساعت خواهد بود و مطابق تعرفه وزارت نیرو، بالغ بر 73 میلیون ریال درآمد سالانه برای هر خانوار به همراه خواهد داشت.

    وی ادامه داد: مطابق برنامه تعیین شده، بخشی از این مبلغ صرف بازپرداخت تسهیلات و مابقی به عنوان درآمد به این خانواده ها تعلق خواهد گرفت.

    وی با اشاره به بضاعت اندک این خانوارها خاطرنشان کرد: با محقق شدن پروژه احداث 1500 نیروگاه 5 کیلوواتی دیگر برای سایر اعضای این نهاد در استان، علاوه بر بهره‌مندی استان از انرژی تولیدی این نیروگاه‌ها، خانوارهای یاد شده نیز از منبع درآمد مطمئن برخوردار خواهند شد.

    عملیات احداث این نیروگاه ها توسط پیمانکاران مورد تایید شرکت توزیع برق خراسان شمالی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار