مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

طرح «مزار لطفی» در قالب گذر اول احیای بافت تاریخی گرگان دیده شود

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان پیشنهاد داد طرحی که قرار است برای مزار استاد لطفی طراحی شود در در قالب گذر اول احیای بافت تاریخی گرگان که تفاهم اجرایی آن پیشتر امضا شد دیده شود.

طرح «مزار لطفی» در قالب گذر اول احیای بافت تاریخی گرگان دیده شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، ابراهیم مبارک قدم اظهار کرد: در بحث باز آفرینی یکی از مسائل مورد توجه این است که از بهانه های مختلف برای احیاء هویت استفاده شود به این صورت که ممکن است که یک درخت، یک نماد و یا بنا بهانه ای برای باز آفرینی شهری شود.

    وی حضور مردم و تاثیرات اجتماعی و فیزیکی را از اهداف مهم بازآفرینی شهری عنوان کرد و ادامه داد: مزار استاد لطفی یکی از بهترین بهانه ها برای بازآفرینی شهری است که پیشتر طرحی برای آن آماده شده بود ولی طی اقداماتی خواسته یا ناخواسته بخشی از محدوده طرح کسر شده و اکنون این طرح باید دوباره طراحی شود.

    مبارک قدم با بیان این که سایت پلان قبلی امکان اجرا ندارد و نیاز است با فضای مناسبتر، مجددا طرحی برای آن دیده شود، گفت: دو راه پیش رو داریم. راه اول این است که مزار را به صورت یک طرح مجزا در این منطقه ببینیم و برای آن طرحی جدا آماده کنیم.

    وی اضافه کرد: راه دوم این است که در قالب یک طرح کلی با مجموعه های اطراف دیده شود. به نظر من طرح دوم بهتر است یعنی مزار را در انتها یا بخشی از گذری که اولویت اول تفاهم نامه احیاء گذرهای فرهنگی تاریخی بافت تاریخی گرگان است، ببینیم  کار بازآفرینی در آن انجام شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به مطرح شدن طرح جدید در کمیسیون ماده 5 استانداری گلستان، گفت: در این جلسه مطرح شد که متولی اصلی مزار استاد لطفی باید مشخص شود زیرا هر دستگاهی یک وظیفه قانونی دارد و نمی تواند فراتر از آن اقدام کند.

    وی تصریح کرد: چون شورای شهر ارتباط بیشتری با تشکل های مردمی و ارگان های فرهنگی دارد پیشنهاد شد این طرح در صحن علنی شورا مصوب شود.

    مبارک قدم خاطرنشان کرد: باید در بخش های مختلف طراحی های خاص را خود را انجام داد. شاید لازم باشد بخشی را تملک و بخشی را مرمت کرد. اما باید این طرح باید بر اساس کاربری تعریف شده در بافت دیده شود و پیش شرط آن مصوبه شورای شهر گرگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو