مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

خرداد ۹۵ پرونده مسکن مهر اصفهان بسته می‌شود

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه در دهه فجر امسال آخرین پروژه‌های مسکن مهر اصفهان به بهره‌برداری می رسد،‌ گفت: واحدهای باقی‌مانده از این طرح تا خرداد ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید.

خرداد ۹۵ پرونده مسکن مهر اصفهان بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حجت‌الله غلامی پیش از ظهر شنبه در یک‌صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز حمل و نقل با اشاره به وجود 11 هزار و 500 کیلومتر آزادراه و بزرگ‌راه در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به این ظرفیت در حال حاضر استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه سوم جابجایی مسافر کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی آزادراه‌های باقی مانده در استان ابراز داشت: از این رو در حال حاضر آزادراه غرب اصفهان بیش از 90 درصد اجرایی شده و در انتهای مسیر قرار دارد و چنانچه به بزرگراه شیراز اتصال یابد 10 کیلومتر این پروژه باقی مانده و در صورتیکه به آزادراه متصل شود باید 48 کیلومتر راه دیگر ایجاد شود.

    تاخیر شش ساله در بهره‌برداری از بزرگراه شرق اصفهان

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه با اشاره به تاخیر شش ساله در بهره‌برداری از بزرگراه شرق اصفهان به دلیل اختلاف پیمانکار با وزارت راه و شهرسازی ابراز داشت: بر این اساس طی چند ماه گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته با صندوق بازنشستگی کشور بهره‌برداری از این پروژه به این صندوق واگذار شده و تفاهمات مورد نیاز به امضا رسیده و طی ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آزادراه شرق اصفهان خواهیم بود.

    وی در خصوص قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران نیز افزود: تمام تفاهمات و تامین اعتبار این پروژه در تهران انجام می‌شود و از این رو در حال حاضر با رایزنی با سرمایه‌گذار خارجی این پروژه نیز مجدداً در دستور کار قرار می‌گیرد.

    غلامی در ادامه با اشاره به رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان نیز گفت: در این راستا از شهرداری خواسته شده تا از هرگونه ساخت و ساز در این محدوده جلوگیری شود چرا که راه و شهرسازی چنانچه ساخت و سازی در حریم این پروژه باشد، آن را اجرایی نخواهد کرد.

    وی افزود: در خصوص آزادسازی محوطه رینگ چهارم ترافیکی هر آنچه در خارج از محدوده شهر اصفهان قرار می‌گیرد اداره کل راه و شهرسازی با واگذاری زمین به شهروندان مشکل آن را برطرف خواهد کرد و زمین‌های جایگزین را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه‌اندازی رینگ چهارم ترافیکی منجر به اتصال آزادراه غرب به شرق اصفهان می‌شود، افزود: همچنین این پروژه تردد خودروهای سنگین در شهر اصفهان را حذف می‌کند.

    طرح‌های جامع تفضیلی بیش از 95 درصد از شهرهای استان ابلاغ شد

    وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح‌های جامع تفضیلی بیش از 95 درصد شهرهای استان اصفهان آماده و ابلاغ شده است، گفت: در حال حاضر در استان 107 شهر وجود دارد که طرح‌های جامع تفضیلی آنها تدوین و ابلاغ شده است.

    غلامی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در سازمان نظام مهندسی استان اصفهان ابراز داشت: ایجاد تحول در ساختار فعلی این نظام امری اساسی است چراکه سازمان فعلی مطلوب شهر،‌ شهرداری و شهروندان نیست.

    وی همچنین با اشاره به اعمال تغییراتی در آئین نامه سازمان نظام مهندسی ابراز داشت: بر اساس تغییرات اعمال شده مالک فردی غیر کارشناس معرفی می‌شود که تنها قادر به تعیین مدیر ساخت است و مدیر ساخت مهندس ناظر و طراح را تعیین می‌کند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه با تغییرات اعمال شده در آئین نامه سازمان نظام مهندسی شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی از نقش تصدی خارج می‌شوند، ادامه داد: در این طرح این دو نهاد نقش نظارتی داشته و از این رو باید برای تحقق این امر جلساتی با حضور نمایندگانی از راه و شهرسازی،‌ شهرداری‌ و نظام مهندسی برگزار شود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه برای حل مشکلات مسکن مهر و بافت‌های فرسوده نیازمند هماهنگی بیشتر با شهرداری‌های استان هستیم، افزود: در استان اصفهان 223 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار بود که 50 هزار واحد در روستاها و مابقی در شهرها به بهره‌برداری رسیده است.

    غلامی با بیان اینکه در دهه فجر امسال آخرین پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر در اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید،‌افزود: واحدهای باقی‌مانده از این پروژه تا خرداد ماه 95 به بهره‌برداری خواهد رسید و نهایتا در این تاریخ پرونده مسکن مهر اصفهان بسته خواهد شد.

    اصفهان دو هزار هکتار بافت فرسوده دارد

    وی با اشاره به اینکه پس از مسکن مهر پرونده بافت‌های فرسوده در دستور کار وی‍ژه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در استان اصفهان هفت هزار بافت فرسوده مصوب وجود دارد که بیش از 50 درصد این بافت‌ها در پنج شهر اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا وجود دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود دو هزار هکتار بافت فرسوده در شهر اصفهان نیز گفت: در این راستا به موازات ستاد کشوری احیای بافت فرسوده در استان اصفهان نیز تشکیل شده است و روند فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را رصد و فعالیت‌های مورد نیاز را در دستور کار قرار می‌دهد.

    وی تخصیص وام برای احیای بافت فرسوده و همچنین 25 میلیون تومان وام ودیعه به مدت دو سال برای سکونت در محلی دیگر تا اتمام احیای منازل فرسوده نیز از دیگر اقدامات در دستور کار است.

    غلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تحویل کارخانه ریسباف و جلوگیری از تبدیل این کارخانه به ساختمان‌های بلند قد افزود: بر این اساس برای این پروژه 215 میلیارد تومان باید به بانک مرکزی پرداخت می‌کردیم که 150 میلیارد تومان آن را به صورت واگذاری املاک و 60 میلیارد تومان آن را نیز به صورت نقدی به این نهاد واگذار کردیم تا این کارخانه عاقبت به خیر شود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر اصفهان دارای 5 فضای ناهمگون شهری است، گفت: سیلوها، کارخانه دخانیات،‌ کارخانه قند و پادگان‌ها از جمله این فضاها هستند که باید مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرند.

    وی در ادامه حریم شهر اصفهان را 22 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: چنانچه شش هزار و ششصد هکتار از این زمین‌ها را منطقه مسکونی در نظر بگیریم جمعیت اصفهان تا سه و نیم میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

    غلامی در ادامه در خصوص ساماندهی شهرک امیرکبیر و مشاغل مزاحم در شهر اصفهان نیز گفت: بر این اساس زمینی را در محدوده کنارگذر شرق اصفهان جانمایی کرده‌ایم تا کارگاه‌های فعال در شهرک امیر کبیر را به این محدوده انتقال دهیم و از این شهرک برای کاربری‌های مورد نیاز بهره‌برداری کردیم.

    وی در ادامه با اشاره به ایجاد شهرهای جدید مجلسی،‌ بهارستان و سپاهان‌شهر گفت: این شهرها برای مهاجرت سرریز شهر اصفهان به این شهرها در مجاورت اصفهان ساخته شده‌اند و این در حالی است که تاکنون تنها نقش مجاورتی این شهرها به خوبی ایفا شده و در نقش مهاجرت هنوز اقدام خوبی صورت نگرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو