مدیران خودروعصر اعتبار

جشن ۲۳۰ ساله شدن پایتختی «تهران»

عصر ساختمان- شب گذشته شهروندان پایتخت به همت شهرداری تهران و جمعی از فرهیختگان ۲۳۰ ساله شدن پایتختی تهران را در میدان مشق جشن گرفتند.

جشن ۲۳۰ ساله شدن پایتختی «تهران»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهرام گیل آبادی مدیر روابط عمومی شهرداری تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به برگزاری این مراسم با عنوان (تهران 230) گفت: گردشگری تاریخی سبب خواهد شد تا پیشینه و هویت هر شهری حفظ شود.


    وی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور دارای پتانسیل زیاد گردشگری است اما متاسفانه آمار بازدید گردشگرانش کم است، گفت: متاسفانه متناسب با پتانسیل گردشگری، اقدامات خوبی برای جذب گردشگر انجام نداده‌ایم. تهران به عنوان موزه بزرگ فضای شهری شناخته شده که لازم است مردم در جریان اتفاقات و تاریخ این شهر قرار گیرند که برهمین اساس از پتانسیل این نخبگان در حوزه ارتباط استفاده کردیم و تصمیم گرفته شد قصه‌های شهر را برای مردم بازگو کرده و مردم پایتخت را با شهرشان آشنا کنیم.


    وی با اشاره به اینکه تهران بیش از 230 سال است که به عنوان پایتخت کشور شناخته شده و در کوچه پس‌کوچه‌های آن داستان‌های مختلفی قرار دارد افزود: در این برنامه سعی کردیم تا با دعوت از تهران‌شناسان برجسته مردم شهر را با هویت، موسیقی، فرهنگ و سبک زندگی پیشینیان‌شان در این شهر آشنا کنیم. حلقه این دوستی در مناطق و محلات نیز امتداد یابد چراکه ما باید قصه شهرمان را بدانیم تا بتوانیم با مردم مهربان باشیم.


    به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم احمد مسجدجامعی نیز ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم گفت: امروز حال و هوای میدان مشق و اطراف آن حال و هوای عمومی شهر راپیدا کرده است که اتفاق ارزشمندی است.


    در ادامه این مراسم و پس از اجرای نمایش سیاه بازی و شاهنامه خوانی از شهرداران مناطق 6،11،12،17 و16 و سه تن از فرهیختگان و تهران شناسان برجسته از جمله حدادی، عبدالله انوار و زرین تاج شیبانی تقدیر شد.


    عبدالله انوار، پژوهشگر و تهران‌شناس برجسته نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه از مسئولین شهری درخواست کرد حریم شهر تهران را مشخص کنند چرا که هیچ شهری بدون حریم شهر نخواهد بود.


    به گزارش ایسنا، جشن 230 ساله شدن پایتختی تهران دقایقی به دلیل قطع برق و مشکل فنی با تاخیر برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار