مدیران خودروعصر اعتبار

لوکس ترین آپارتمان های امروزی با نمای رومی!

عصر ساختمان- نمای خارجی: امروز نمای خارجی ساختمان در بحث معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته است ، چرا که کاربر پیش از هر چیز ابتدا با نمای ساختمان مواجه می شود و نمای خارجی تاثیر زیادی در ذهن مخاطب هنگام ورود به ساختمان دارد.

لوکس ترین آپارتمان های امروزی با نمای رومی!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از چیدانه ،نمای رومی یکی از پر طرفدارترین نماسازی ها در سال های اخیر می باشد که به دلیل شاخصه های متعدد زیبایی که دارد افراد زیادی را به خود جذب کرده است. به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم به بررسی نمای رومی ساختمان و سوال های عمده شما در رابطه با این نمای محبوب بپردازیم با ما همراه باشید.

    نمای رومی چیست؟

    نمای رومی ساختمان در واقع الهام گرفته از سبک رومی است. ساختمان های رومی معمولا با سنگ های بریده شده و گرد ساخته می شوند و همانند قلعه های بزرگ عمل می کنند. ساخت ساختمان هایی با نمای رومی به شدت هزینه بردار است و اجرای آن نیاز به کارگران کارآزموده و ماهر دارد .در نتیجه بسیاری از ساختمان های ساخته شده طی احیای سبک رومی به عنوان کلیسا، ایستگاه قطار، ساختمان دانشگاه و دادگاه استفاده می شدند. آنچه خواندید هویت واقعی سبک رومی و به طبع آن نماهای رومی بود، حال نگاهی به خیابان ها و کوچه های اطرافمان بیاندازیم. هر روز یک نمونه ی ناقص از این سبک در کنارمان قد می کشد و مالکان بدون اینکه بدانند در حال تقلید از چه فرهنگی هستند ، تنها به دنبال شکوه و تجمل می گرندند!

    ویژگی های نمای رومی

    چیزی باعث می شود تا یک ساختمان، به نمای رومی شهرت یابد،  استفاده از قوس ها و ستون ها در جزییات طراحی شان است، به طور کلی ساختمان های سبک رومی دارای ویژگی های زیر هستند :

    قوس های  گرد و عریض
    ستون های کوتاه و عریض
    دیوار های ستون نما که به صورت ستون های تزیینی عمل می کنند.
    برج های نقطه ای

    نمای رومی سنگی چه ویژگی هایی دارد؟

    در اجرای نمای رومی، از سنگ های مختلفی استفاده می شود. در اغلب موارد این سنگ ها گران قیمت هستند. سنگ تراورتن یکی از رایج ترین ستگ هایی است که در اجرای نمای رومی از آن استفاده می شود. دلیل اول گسترده شدن استفاده از سنگ ترورتن و کشف معادن متعدد آن است. دلیل دیگر افزایش نمای رومی سنگی مربوط به جزئیات نمای کلاسیک رومی ساختمان هاست که نسبت به معماری اسلامی و ایرنی پیچیدگی ها کمتری دارند و البته بروز نشدن معماری اسلامی مخصوصا در دو قران اخیر باعث افزایش استفاده از نماهای رومی شده است.

    ویزگی های نمای رومی سیمانی

    در اجرای نمای رومی ساختمان ها، می توان از سیمان سفید نیز استفاده نمود. اگرچه اجرای این گونه نماهای خارجی برای ساختمان ها نیاز به مهارت زیادی دارد، اما به دلیل هزینه ی کمتر سیمان نسبت به سنگ هزینه ی اجرا آن کمتر خواهد شد. نمای رومی سیمانی برای ساختمان های ویلایی نسبت به آپارتمان ها بسیار مناسب تر است.

    چرا نمای رومی را لوکس می دانیم؟

    همان طور که گفته شد نمای رومی بخاطر معماری تقریبا پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ های طبیعی مرمر، گرانیت و ترواورتن به گونه ایی در تصور عموم مخصوص ساختمان های لوکس و طبقه مرفه جامعه است در صورتی که اینگونه طرح ها در بسیاری از ساختمان ها و آپارتمان های امروزی کم و بیش استفاده می شود. این موضوع که نمای رومی جلوه ی شهر را از یکنواختی در می آوردند و اگر به درستی اجرا شوند شکوه و عظمت خاصی در ظاهر ساختمان ایجاد می کند بر هیچ کس پوشیده نیست.

    آیا نمای رومی با معماری ایرانی مغایرت دارد؟

    نمای رومی گزینه ی بسار مناسبی برای کلاسیک پسندان است و به دلیل طراحی منحصر بفرد خود بروی هر رهگذری تاثیر می گذارد که البته این مورد خود انتقادهای بسیاری را روانه اینگونه ساختمان ها کرده است و استفاده از معماری متناسب با فرهنگ ایران زمین را رواتر می داند. اما واقعیت این است که معماری رومی در نمای کلاسیک ساختمان در واقع فقط مخصوص به روم باستان نمی شود بلکه سیر عظیمی از تاریخ معماری را در بر می گیرد که شامل ایران باستان نیز می شود. کتیبه های تخت جمشید و سر ستون های زیبای آنها دقیقا در طراح های رومی وجود دارد و به کرات از آنها استفاده می شود. در واقع این روزها نمای رومی ساختمان به دلایل متعددی مورد توجه قرار می گیرند پس بهتر است آن را متناسب تر با فرهنگ و معماری اصیل ایران همسو کنیم تا علاوه بر شکوه اصالت معماری ایران را نیز با خود همراه داشته باشد.

    برای انتخاب مناسب ترین نمای ساختمان ازمیان انواع مختلف پوشش های نما می توانید از کارشناسان اهالی فن چیدانه مشاوره گرفته تا بهترین گزینه را برای نمای ساختمان انتخاب نمائید. در قسمت اهالی فن چیدانه می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان را در آنجا بیابید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو