مدیران خودروعصر اعتبار

فردا آغاز عرضه املاک شهرداری در بورس

اراده جدی دولت و شهرداری تهران در ایجاد رونق ساخت و ساز

عصر ساختمان- شهردار تهران با اشاره به اراده جدی دولت و شهرداری در ایجاد رونق ساخت و ساز گفت: ان‌شاءالله در مسیری درست گام‌های بلندی در این زمینه برداشته خواهد شد.

اراده جدی دولت و شهرداری تهران در ایجاد رونق ساخت و ساز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در صحن امروز شورای شهر و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در بخش منابع و درآمدها اظهار داشت: میزان رشد بودجه دولت حدود 46 تا 47 درصد است و ما هم در شهرداری نسبت به بودجه 37 هزار میلیاردی سال جاری 51 درصد رشد را برای بودجه لحاظ کردیم و این بودجه متناسب با رشد بودجه دولت است.

    شهردار تهران با بیان اینکه در دولت و شهرداری سابق، اراده برای رونق ساخت و ساز نبوده است، گفت:‌ اکنون این اراده ایجاد شده و مهمترین بخش ماجرا شکل گرفته است تا ان‌شاءالله بتوانیم در مسیر خوبی گام‌های بلند برداریم.

    شهردار تهران خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: دوستان اعتماد کنید یا نه این را بدانید که ضرر نخواهید کرد، تازه مدعی هم می‌شوید که چرا ما به وعده خود عمل نکردیم و در این ماجرا شورای شهر قطعا ضرر نمی‌کند.

    وی گفت:‌اگر قرار باشد کسی در این مورد ایثار کند شهرداری بوده و ما افتخار نوکری مردم در شهر را داریم.

    زاکانی تأکید کرد: باید جنبه‌های انگیزشی را درنظر گرفت و اینکه بدانیم سیستم را برای چقدر بودجه بسیج کنیم بسیا حائز اهمیت است، چرا که ان‌قلتی در کارها نخواهد بود. هر کسی نمی‌گوید بودجه‌ای در کار نبوده است و ان‌شاءالله برنامه‌ها به خوبی پیش خواهد رفت.

    شهرداری تهران اعلام کرد: فردا برای اولین گام عرضه ملک شهرداری در بورس انجام می‌گیرد و برنامه‌های خوبی در این راستا انجام خواهد گرفت.

    شهردار تهران در ادامه بیان داشت: اقتضائات به صورتی بوده که شهر را به سمت مردگی پیش برده، مثلا در خیابان قزوین که زمانی نماد زنده‌بودن و کار بوده، کالبد شهر به سمت مردگی پیش رفته و با اقدامات درنظر گرفته شده، بخشی از شهر زنده می‌شود.

    زاکانی گفت: همچنین در مجموعه شهر تهران برای موضوع بافت فرسوده تفاهمی با دولت خواهیم کرد که هم برای بافت فرسوده و هم 4500 هکتار فضای فریز شده اقداماتی صورت گیرد ما می‌خواهیم شهرداری مانع نباشد و در کنار آن شهرداری و شورا اقبال دارد که زمینه ساخت‌وساز را فراهم کند که مورد تاکید رهبر انقلاب است.

    وی افزود: در حوزه حمل‌ونقل نیز رشد بودجه را برای موارد بر زمین مانده مانند 630 واگن دنبال می‌کنیم و در بخش اتوبوس نیز تلاش می‌کنیم قدرالسهم خودمان را از دولت کسب و در 5 هزار دستگاه اتوبوس این قدرالسهم را لحاظ کنیم.

    زاکانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با ایده‌های خلاقانه هم امکان فراهم شود و هم ظرفیت‌های خودمان را بهینه کنیم، اظهار کرد: فردا دو ملک را برای عرضه در بورس به عنوان اولین گام ارائه می‌کنیم؛ همچنین در حوزه صرفه‌جویی نیز اقدام می‌کنیم و 30 درصد صرفه‌جویی را از طریق ابزارهای نوین مالی خواهیم داشت.

    زاکانی در ادامه درباره  صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: در حوزه ساخت‌وساز زمانی 32 هزار پروانه صادر می‌شد و در سال 98 این میزان به 8 تا 9 هزار پروانه رسید؛ از سال 91 تا 98 طبق طرح تفصیلی تفاهمی مبتنی بر اضافه بنا ایجاد شد که این مسأله کمبود ساخت‌وساز و میزان تقاضا در آن را جبران می‌کرد از سال 98 به بعد این بخش را حذف و منطبق بر طرح تفصیلی رقم زدند و سقوط جدی در بحث تعداد پروانه‌ها انجام شده و پروانه‌ها به عدد 4200 رسیده است؛ ما با لوایحی که دنبال کردیم، سعی کردیم این معادله را تغییر و به معادله سابق برگردانیم.

    زاکانی با بیان اینکه کار سختی نیست که قفل ساخت‌وساز را برداریم، گفت: در گذشته 7 تا 10 ماه زمان صدور پروانه بود و ما آن را به زیر 2 ماه می‌رسانیم که این مشوقی برای سرمایه‌گذاری است؛ در حال یک سری تفاهمات با دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر هستیم مثلا با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نهادهای انقلابی مذاکرات خود را آغاز کرده‌ایم تا آنها به میدان عمل بیایند و موانع را برای آنها برمی‌داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار