مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

به انتقاد دولت از شهرداری برچسب سیاسی نزنید

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی، انتقادات اخیر دولت به نحوه مدیریت کلان‌شهرها را فارغ از هرگونه انگیزه‌ی تبلیغاتی و از سر دلسوزی دولت نسبت به کیفیت زندگی شهروندان دانست و گفت: اگر قرار باشد هر اظهارنظر کارشناسی برچسب سیاسی بخورد نمی شود هیچ اقدامی در جهت اصلاح امور انجام داد.

به انتقاد دولت از شهرداری برچسب سیاسی نزنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از خبرنگار ایسنا ،پیروز حناچی اظهار کرد: این‌که بعضی افراد می‌گویند دولت با نیت سیاسی مساله وابستگی بودجه شهرداری‌ها به منابع ناپایدار را مطرح می‌کند، صحت ندارد. کسانی که این حرف ها را می‌زنند به نظرم حتی یک بار هم صحبت‌های رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، بنده و همکارانم را نخوانده‌اند.

    وی افزود: ما صرفا به مساله‌ی تراکم‌فروشی اعتراض نکردیم بلکه گفتیم وابستگی بودجه شهرداری‌ها به منابع ناپایدار در کلان‌شهرهایی همچون تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان و ... حدود 79.6 درصد است که هم شامل فروش تراکم و هم شامل پروانه‌های قانونی از جمله عوارض پروانه های ساختمانی، تراکم، تفکیک اراضی ساختمانی و حذف پارکینگ هاست که این درآمدها جدای از عوارض پایدار سوخت، نوسازی، کسب و پیشه، گاز و برق و عوارض بلیت هواپیماست که این موارد نیز خود 12 درصد بودجه شهرداریها را در کلانشهرها به خود اختصاص داده اند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این‌که برخی ادعا می کنند دولت قبلا مساله شهرفروشی را مطرح نمی‌کرد و به تازگی وارد این مبحث شده است، گفت: طی سه سال اخیر یکی از مهم‌ترین کارهای ما اعتراض به مساله شهرفروشی بوده است. منتقدان اگر جستجو کنند می‌توانند اخبار مربوط به این موضوعات در سه سال اخیر و نتایج پیگیری های شورای عالی شهرسازی و معماری را ببینند. البته صحبت‌های ما بی تاثیر نبوده است و همین که شهرداری حرف‌های ما را قبول کرده خودش یک قدم به جلو است.

    حناچی ادامه داد: ما می گوییم ادامه روند وابستگی شدید شهرداری‌ها به صدور پروانه ساخت به صلاح هیچ‌کس نیست. شهرداری‌ها هم قبول کرده‌اند و قصد دارند به سوی کسب منابع پایدار حرکت کنند.

    وی با بیان اینکه ما نسبت به نحوه مدیریت شهر تهران بین سالهای 1385 تا 1392 اعتراض داریم اما نمی گوییم مقصر آن سال‌ها تنها شهرداری است، تصریح کرد: با این وجود بین سال های 1390 تا 1392 شهرداری تهران مستقیما تقصیر داشته است. از 1392 به بعد نیز با تغییر دولت رویکرد آرام‌تری در شهرداری حاکم شده که باید ادامه یابد.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ما این است که مسائل شهری را به دقت مانیتور، کنترل و برنامه‌ریزی کنیم.

    حناچی درخصوص بدهی دولت به شهرداری‌ها نیز گفت: اگر قیمت زمین‌هایی که شهرداری از دولت تملک کرده را محاسبه کنیم احتمالا نه تنها دولت بدهی ندارد بلکه شهرداری تا سال‌ها بدهکار دولت می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار