مدیران خودروعصر اعتبار

۶۳ هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

عصر ساختمان- معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به پایان مهلت ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: حدود ۶۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند.

۶۳ هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ حسین کشاورز افزود: با شروع ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن ، کارشناسان مربوطه  نیز پالایش و بررسی مدارک  و مستندات برای تشخیص واجد شرایط بودن متقاضیان آغار کردند که با ارسال پیامک متقاضیان برای تکمیل  مدارک و مستندات شان فراخوان می شوند .

    وی با اشاره به تعهد ساخت 22 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای سالجاری در استان افزود: تاکنون 400 هکتار از اراضی دستگاههای مختلف برای این امر شناسایی شده است اما در حال حاضر فقط 108 هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در استان برای اجرای این طرح اختصاص داده شد.

    معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه زمین برای ساخت 12 هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است، اظهار داشت: تاکنون برای ساخت 500 واحد پیمانکار مشخص شده و فرآیند اجرایی ان آغاز می شود.

    کشاورز با اشاره به اینکه تمامی طرح های ساخت مسکن با حمایت دولتی از جمله طرح اقدام ملی  هم اینک در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، گفت: ساخت یکهزار و 200  واحد با عنوان طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

    وی ساخت این واحدها را در شهرهای رشت ، لنگرود ، صومعه سرا ، بندر انزلی و رودسر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این واحدها که در قالب گروه ساخت و سازنده حقوقی  ساخته می شود بین 4 تا 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    کشاورز همچنین با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان گفت: در مسکن مهر، مشکلاتی همچون موضوعات حقوقی وجود داشت که به غیر از واحدهایی با این مشکل ، 580 واحد بدون مشکلات حقوقی در شهرهای رشت و آستانه اشرفیه باقی مانده است.

    وی گفت: از این 500  واحد، 150 واحد در مراحل پایانی و مابقی دارای پیشرفت فیزیکی بین 70 تا 90 درصد است.

    کشاورز اظهار داشت: 80 واحد مسکن مهر نیز در آستانه  اشرفیه باقی مانده که برای اتمام آن اعتبارات دولتی نیز اختصاص یافت و پیش بینی می شود تمامی  این 580 واحد باقی مانده تا هشت ماه آینده  تکمیل و تحویل متقفاضیان شود .

    معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت:حدود 53 هزار مسکن مهر در قالب تعاونی ،  سه جانبه و خود مالک در استان ساخته شدند که حدود 17 هزار واحد  آن در رشت ساخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو