مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

برج‌سازی در زمین‌هایی که قرار بود مدرسه شوند؛ شکایت آموزش‌وپرورش از شهرداری

عصر ساختمان- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۷ هزار کلاس درس شهر تهران با وقوع یک زلزله تخریب می‌شود، گفت: از منطقه ۲۲ به دادسرای انقلاب شرکت کرده‌ایم چرا که زمین‌های آموزشی تبدیل به برج شده‌اند.

برج‌سازی در زمین‌هایی که قرار بود مدرسه شوند؛ شکایت آموزش‌وپرورش از شهرداری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اسفندیار چهاربند امروز در گردهمایی مدیران مدارس خیرساز شهر تهران که در تالار فرهنگ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: روند تعلیم و تربیت در مدارس، مسائل اعتقادی، اخلاقی و علمی و بازدهی مدت زمان آموزش از جمله مسائلی است که به شدت ذهن ما را مشغول کرده است.

    وی افزود: هر کدام از دانش‌آموزان در گروه‌های سنی مختلف به گونه‌ای آسیب‌پذیر هستند اما وجود مدیرانی که با درایت مدارس را اداره می‌کنند می‌تواند ما را آرام کند.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیران مدارس باید تمام دغدغه‌ها و مشکلات را از نزدیک رصد کرده و ضمانت لازم را برای حفظ دانش‌آموزان از آسیب‌ها و ارتقای آنها تامین کند. بنابراین می‌تواند ادعا کرد که جامعه ما مدیون معلمان است.

    چهاربند ادامه داد: یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش شهر تهران، فضاهای آموزشی است. در حقیقت مسئله ایمنی فضاها یکی از دغدغه‌های جدی است چرا که 30 درصد از ساختمان‌های مدارس که حدود 10 هزار کلاس درس را شامل می‌شود، فرسوده بوده و نیاز به تخریب و نوسازی دارد.

    وی عنوان کرد: امسال یکی از مدارس تهران به دلیل بارندگی شدید با مشکل شکاف دیوارها مواجه شد و زمانی که مدیریت آموزش و پرورش منطقه این مشکل را به سازمان نوسازی مدارس منعکس کرد، عنوان شد که مدرسه را تخلیه کنید. اما اگر مدرسه تخلیه شود دانش‌آموزان را کجا ساماندهی کنیم و اگر مدرسه تخلیه نشود و حادثه ای رخ دهد چه کسی مسئول است؟

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سال گذشته طوفانی 80 کیلومتری در شهر تهران به وقوع پیوست که براثر این توفان مدرسه راهنمایی مدرس در منطقه 12 آموزش و پرورش دچار ریزش بخشی از ساختمان شد. اگر این اتفاق در ساعت فعالیت کاری مدرسه رخ می‌داد چه کسی پاسخگوی آن بود؟

    چهاربند بیان کرد: چشم‌اندازی که شهرداری برای شهر تهران تعریف کرده اینگونه است: «تهران شهری است دانش‌بنیان، هوشمند و جهانی با هویت فرهنگی پایدار برای اقامت، فراغت و فعالیت». استحکام برخی مدارس تهران با چنین چشم‌اندازی تناسب ندارد و حتی برخی مدارس حداقل‌های ایمنی را ندارند.

    * مقاوم‌سازی 17 هزار کلاس درس شهر تهران به 32 سال زمان نیاز دارد

    وی با اشاره به اینکه 17 هزار کلاس درس شهر تهران در نوبت مقاوم‌سازی قرار دارند، افزود: اگر زلزله‌ای 4 یا 5 ریشتری در تهران رخ دهد، ممکن است این 17 هزار کلاس درس تخریب شوند و اگر این 17 هزار کلاس درس را تخریب و مقاوم‌سازی کنیم با اعتبارات فعلی به 32 سال زمان نیاز داریم.

    * اگر زلزله‌ای در ساعت فعالیت مدارس رخ دهد، بزرگترین فاجعه انسانی را شاهد خواهیم بود

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اگر زلزله‌ای در شهر تهران رخ دهد این 17 هزار کلاس درس دچار تخریب می‌شوند و اگر زلزله در ساعت فعالیت مدارس باشد بزرگترین فاجعه انسانی در مدارس اتفاق می‌افتد.

    چهاربند بیان کرد: از طریق سخنان مختلف این تهدیدات را اعلام کرده‌ایم و حتی شهرداری منطقه 22 شهر تهران در دادسرای انقلاب پرونده‌ای دارد به این دلیل که زمین‌هایی که باید برای ساخت مدارس اختصاص می‌یافت تبدیل به برج شده است.

    وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز سالانه حدود هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش، مدرسه می‌سازند عنوان کرد: معلمان باید در قالب دروس مختلف برای دانش‌آموزان عنوان کنند که مدرسه‌سازی یک اقدام خیر است.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی عنوان کرد: سال 93، 54 میلیارد تومان بابت خرید یکی از بازی‌های اینترنتی صرف شد که این موضوع هشداری است که در خصوص اینکه اگر از فرهنگ خود حفاظت نکنیم دشمن حتی از طریق بازی‌ها، منابع مالی، فرهنگ و اخلاق ما را می‌برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار