مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه علنی شورای شهر مشهد

ارائه تسهیلات به‌منظور تولید مسکن استیجاری در مشهدمقدس به تصویب رسید

عصر ساختمان- ارائه تسهیلات جهت تولید مسکن استیجاری در مشهدمقدس به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

ارائه تسهیلات به‌منظور تولید مسکن استیجاری در مشهدمقدس به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، ظهر امروز در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر چهارم مشهد نظریه کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری و نظریه کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح‌ریزی شهری و نظریه کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد درباره طرح ارائه تسهیلات جهت تولید مسکن استیجاری موضوعی که مورد بحث و بررسی و در نهایت موافقت اعضای شورای شهر مشهد قرار گرفت.

    محمد سهیلی، عضو شورای شهر مشهد در این جلسه به ارائه توضیحاتی در زمینه طرح ارائه تسهیلات جهت تولید مسکن استیجاری پرداخت و به سئوالات اعضای شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد.

    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای شهر مشهد تصریح کرد: کشور در شرایط رکود اقتصادی به سر می‌برد و قیمت زمین و مسکن به شدت کاهش پیدا کرده اما متاسفانه قمیت اجاره مسکن نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روز به روز در حال افزایش است.

    وی افزود: بر همین اساس شورای شهر مشهد برای ایجاد مسکن مناسب استیجاری برای قشر محروم و زوج‌های جوان با کمک خیرین مسکن‌ساز اقدام به تدوین این طرح کرده تا خیرین مسکن‌ساز از مشوقاتی برخوردار شوند.

    معاون اداری و مالی شهرداری مشهد نیز خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری با کلیات این طرح موافق است و از آن دفاع نیز می‌کند اما فقط باید در حوزه‌های ردآمدی چهار و پنج درآمدی اجرایی شود.

    وی گفت: همچنین اثرات درآمدی مالی این طرح نیز باید در آلبوم بودجه نیز مشخص شود و احداث مسکن‌های استیجاری باید بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی صورت بگیرد.

    سید جلال فیاضی عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد نیز خواستار تسری این طرح به کلیه مناطق درآمدی در سطح شهر شد.

    در نهایت اعضای شورای شهر مشهد به طرح ارائه تسهیلات جهت تولید مسکن استیجاری رای موافق دادند.

    بر اساس این مصوبه شورای شهر مشهد تا پایان سال 1396 شهرداری مشهد مجاز است نسبت به صدور پروانه ساختمانی رایگان با استفاده از امتیازات مندرج در مصوبه، تا سقف 4 میلیارد ریال در حوزه‌های درآمدی 2 تا 5 به اشخاصی(حقیقی و حقوقی) که تمایل دارند واحدهای مسکونی استیجاری تولید نماید با شرایط ذیل اقدام کند.

    در تبصره یک این مصوبه نیز تصریح شده است که تعداد واحد احداثی در هر پروژه باید حداقل 10 واحد مسکونی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو