مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز مرمت سه اثر در بافت تاریخی کاشان

عصر ساختمان- مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: مرمت سه اثر در بافت تاریخی این شهرستان با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

آغاز مرمت سه اثر در بافت تاریخی کاشان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایرنا، سمیه فرهادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: گذر دروازه اصفهان، خانه تاریخی اخباری و گذر تاریخی حرم کاشان از بناهایی است که در این مرحله مرمت می شود.
    وی افزود: از یک هزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده در کاشان 700 بنا و از مجموع 320 اثر تاریخی ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی، 170 اثر در بافت تاریخی کاشان قرار دارند.
    فرهادی با اشاره به وسعت تقریبی 450 هکتاری بافت تاریخی کاشان گفت: این بافت مجموعه ای منسجم و به هم پیوسته و از جنبه شهرسازی تاریخی ایران بسیار ارزشمند و دارای استخوان بندی قوی و کارا بوده که متاسفانه بر اثر خیابان کشی های شطرنجی در قرن حاضر و همچنین ساخت و ساز و نوسازی فراوان و بعضا بی رویه آسیب های زیادی به آن وارد شده است.
    بافت تاریخی کاشان در حال حاضر از شمال غربی به خیابانهای طالقانی، رجایی و کاشانی از جنوب غربی به خیابانهای ملامحسن و بخارایی، ازجنوب شرقی به خیابانهای سپیده کاشانی، ملافتح الله و غیاث الدین جمشید و از شمال شرقی به نزدیکی های جاده کمربندی منتهی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی