مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

تهرانی‌ها برای طرح ملی مسکن چهار شهر ثبت نام نکنند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ثبت نام در طرح ملی مسکن تا ۱۵ دی‌ماه سالجاری تمدید شد،گفت: شهروندان تهرانی در طرح ملی مسکن، برای شهرهای رودهن، بومهن، دماوند و فیروزکوه ثبت نام نکنند چراکه این مسکن‌ها فقط برای ساکنان بومی این شهرها در نظر گرفته شده است.

تهرانی‌ها برای طرح ملی مسکن چهار شهر ثبت نام نکنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، خلیل محبت خواه افزود: تهرانی‌ها در طرح ملی مسکن فقط می‌توانند برای شهرهای، پاکدشت، رباط کریم، هشتگرد، پرند و ایوانکی ثبت نام کنند.

    وی ادامه داد: افراد بومی در تهران که تاکنون به اشتباه شهرهای (رودهن، بومهن، دماوند و فیروزکوه) در طرح ملی مسکن انتخاب کرده اند تا 15 دیماه سالجاری می‌توانند دوباره برای دریافت مسکن در پنج شهر مذکور ثبت نام کنند.

    محبت خواه اذعان داشت: از 28 مهرماه تاکنون 400 هزار نفر متقاضی در12 شهر استان تهران در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز اول مشخص شده و سهم استان تهران در این فاز 14 هزار و 488 واحد پیش‌بینی شده است.

    محبت خواه اضافه کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن در استان تهران باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

    به گفته وی اکنون ثبت‌نام برای شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده انجام می پذیرد لذا در استان تهران امکان ثبت نام در 12 شهر فراهم شده که این شهرها شامل  اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: شرط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم  سبز، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن است. 

    محبت خواه همچنین به غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: آگهی هایی که در سایت‌های اینترنتی مبنی بر خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن مشاهده شده غیرقانونی است.

    وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با مشخص شدن وضعیت متقاضیان، فروش زیرپوستی امتیاز این واحدها در جریان است، افزود: در صورت مشاهده تخلف، واحد مسکونی مورد معامله سلب امتیاز می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود، اضافه کرد: بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای استان تهران، برای بررسی سابقه پنج  سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی می‌شوند.

    محبت خواه گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد باید تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فرودین 1384 بوده و از 22 بهمن 1357 از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار