مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن سراسری انبوه‌سازان:

بخش خصوصی توان تولید مسکن در کشور را دارد

عصر ساختمان- دبیر انجمن سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه بخش خصوصی، توان تولید مسکن در کشور را دارد، گفت: ما به عنوان بخش خصوصی مراتب آمادگی خود را برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام کرده‌ایم و باید منتظر اقدامات لازم توسط دولت باشیم تا بتوانیم وارد گام دوم یعنی فاز اجرا، بشویم .

بخش خصوصی توان تولید مسکن در کشور را دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت در خصوص طرح مسکن ملی اظهار کرد: قانون جهش مسکن قانونی کاملا مترقی است و ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه مسکن ایجاد می‌کند.

    وی افزود: در ساختاری که قانون برای این طرح مشخص کرده و تکالیفی که برای دولت مشخص شده، به این معنی است که دولت‌ها بتوانند در حوزه تولید مسکن برای دهک‌های مختلف برنامه‌ریزی داشته باشند.

    پورحاجت تصریح کرد: دولت در حوزه مسکن می‌تواند برنامه‌ریزی منسجمی را برای قشرهای مختلف جامعه داشته باشد و در این خصوص نشست‌هایی با وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم و پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم.

    رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان گفت: ما به عنوان بخش خصوصی در حوزه مسکن می‌توانیم در پروژه‌های خودمالکی، ‌پروژه‌های اجاره به شرط تملیک و در پروژه‌هایی که به صورت پیمان تعریف می‌شوند، اثرگذاری لازم را داشته باشیم و برنامه‌ریزی‌های دولت را توسط بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

    پورحاجت با اشاره به طرح مسکن ملی بیان کرد: موضوع مطرح شده، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است که ابتدا باید زمین مورد نیاز آن‌ها تامین و سپس برای متقاضیان اجرای طرح فراخوان داده شود تا ظرفیت‌بندی شده وارد مرحله اجرا شد.

    وی عنوان کرد: البته بخشی از این موضوع نیز باید در حوزه سیستم بانکی دنبال شود و ظرفیت‌های بانکی را نیز در نظر گرفت.

    دبیر انجمن سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: تا به اینجای کار وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که در حوزه تملک زمین و فراخوان مجریان، اقدامات در حال انجام است و در حوزه بانکی مقرر شده است که بانک مسکن در این زمینه فعال شود اما در مقام اجرا، هنوز به مرحله اجرایی برای بخش خصوصی نرسیده است.

    پورحاجت افزود: ما به عنوان بخش خصوصی مراتب آمادگی خود را برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اعلام کرده‌ایم و باید منتظر اقدامات لازم توسط دولت باشیم تا بتوانیم وارد گام دوم یعنی فاز اجرا، بشویم .

    وی در خصوص طرح مسکن مهر اظهار کرد: باید قبول کنیم که مسکن مهر با تمام فراز و فرودهایی که داشت اما تعداد زیادی از مردم را صاحب مسکن کرد. بخشی از مسکن مهر به صورت پیمان و بخشی از آن نیز به صورت خودمالکی اجرا شد.

    رییس انجمن انبوه‌سازان خوزستان گفت: طرح مسکن مهر در حوزه خودمالکی به صورت 100 درصد انجام و به مردم تحویل داده شده است و در حوزه پیمان نیز آن‌هایی که مشکلات خاص داشتند مشکل آن‌ها تا به امروز حل نشده است اما اعتقاد ما بر این است که دولت در امر سیاست گذاری در حوزه مسکن حضور داشته باشد و تسهیل‌گری کند.

    وی گفت: اگر چه ایراداتی در طرح مسکن مهر وجود دارد و در زیرساخت‌های این طرح کماکان مشکل داریم اما در حوزه تولید و احداث واحدها مشکل خاصی احساس نشده است و اعتقاد داریم که بخش خصوصی، توان و بضاعت تولید مسکن را در کشور دارد.

    پورحاجت بیان کرد: اگر قرار است شهرک‌سازی انجام شود باید از صفر تا صد این موضوع را انبوه سازان نه تنها به عنوان پیمانکار بلکه به عنوان یک توسعه‌گر، مدیریت کنند تا تمامی مبانی شهرسازی با الگوهای ایرانی اجرا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار