مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

ساخت و ساز‌ها در کشور کیفیت خوبی ندارند

عصر ساختمان- قاسمی گفت: ساخت و سازها انصافاً کیفیت خوبی ندارد، با مجموعه مرکز تحقیقات، مسکن، راه و شهرسازی جلساتی برگزار کردم و به آن‌ها اعلام کردم که روش‌های فعلی را قبول ندارم.

ساخت و ساز‌ها در کشور کیفیت خوبی ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دیدار با پیمانکاران در حاشیه نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک گفت: باید روش‌های دیگری به جای بودجه‌های دولتی در پیش بگیریم تا پروژه‌ها انجام شوند. کل بودجه وزارت راه 15 هزار میلیارد تومان است با این پول کاری نمی‌شود کرد. بنابراین سراغ روش‌های دیگر رفته‌ایم.

    او با تاکید بر اینکه در کشور ثروت کم نداریم می‌توانیم سالانه 100 هزار میلیارد تومان از زمین‌هایی که داریم را بفروشیم، گفت: ما دو صندوق مهم در وزارت راه و شهرسازی داریم، یکی صندوق حمل و نقل و دیگری صندوق ملی مسکن.

    این مقام مسئول ادامه داد: با صندوق ملی مسکن می‌توانیم ما به التفاوت نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن برای دهک‌های کم درآمد را پرداخت کنیم. شورای پول و اعتبار برای ما نرخ سود وام نهضت ملی مسکن را 18 درصد تعیین کرده است.

    قاسمی با بیان اینکه نیازی به چینی‌ها نداریم که برای ما راه آهن و آزادراه بسازند، گفت: منابع مالی آن‌ها مدنظر ماست، سرعت قطار‌های ما در دنیا غیراستاندارد است، نیاز به تحول جدی در حمل و نقل داریم و با سران قوا در این زمینه مذاکره داشته‌ام.

    وزیر راه و شهرسازی به انتقاد از کیفیت ساخت و سازها پرداخت و ادامه داد: ساخت و ساز ما انصافاً کیفیت خوبی ندارد، با مجموعه مرکز تحقیقات، مسکن، راه و شهرسازی جلساتی برگزار کردم و به آن‌ها اعلام کردم روش‌های فعلی را قبول ندارم.

    او گفت: مرکز تحقیقات 27 هکتار زمین در بهترین جای تهران در اختیار دارد، اما وضعیت ساخت و ساز ما این است. عمر مسکن در ایران 15 تا 20 سال است، کجای دنیا ساختمان‌ها چنین سنی دارند؟ در ایران مسیر دو یا سه صنعتی سازی را طی کرده‌ایم در حالی که در دنیا مسیر 7 یا 8 را طی کرده‌اند.

    قاسمی گفت: هنوز اعلام نکرده‌ایم که در حوزه مسکن می‌خواهیم چه کار کنیم، اما می‌گویند چینی‌ها می‌خواهند مسکن سازی کنند؛ چنین نیست بلکه می‌خواهیم تکنولوژی را بیاوریم و زمان ساخت را کاهش دهیم. مسکن در ایران زیر دو سال ساخته نمی‌شود. در دنیا 5 تا 6 ماهه مسکن می‌سازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار