مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان:

مقررات ملی ساختمان در مسکن‌های روستایی گلستان اجرائی شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: مقررات ملی ساختمان در ساخت مسکن‌های روستایی گلستان رعایت شود و مقاوم‌سازی مسکن روستائی سبب کاهش مهاجرت از روستاها می‌شود.

مقررات ملی ساختمان در مسکن‌های روستایی گلستان اجرائی شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از تسنیم از گرگان، سید مجتبی موسوی صبح امروز در دیدار با سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد همه ظرفیت خود را برای عمران و آبادی استان و به خصوص روستاها بکار گیرد.

    وی با اشاره به لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در مسکن‌های روستایی تصریح کرد: ترمیم بافت‌های سنتی روستاها، بهسازی اماکن و ساخت خانه های ایمن باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان همچنین با تاکید حفظ سیما و معماری سنتی خانه‌ها در روستاها تصریح کرد: مقاوم‌سازی روستاها می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها باشد.

    موسوی تاکید کرد: این نشست با هدف بررسی راهکارهای همکاری دفتر روستایی و شوراهای  استانداری با نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

    محمدرضا آلوستانی نائب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان نیز در این جلسه با بیان توان فنی سازمان و نیز شرکت تعاونی حامیان نظام مهندسی ساختمان استرآباد گفت: ارتباط کاری مناسب بین سازمان و دفتر روستایی می‌تواند سبب تحولات خوبی در روستاها شود.

    سرپرست دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: در روستاهای استان گلستان استعدادها و ظرفیت هایی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود.

    علی نصیبی افزود: کشت زعفران در روستای وامنان شهرستان آزادشهر که اکنون در کشور شهرت یافته حاصل خلاقیت یک روستانشین بود و نمونه چنین افراد بسیار هستند.

    وی توسعه اقتصادی روستاها را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری سال 95 دانست و اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با وجود بیش از 8 هزار مهندس می‌تواند کمک شایانی به توسعه و آبادانی استان گلستان کند.

    نصیبی با تاکید بر همکاری دو نهاد تصریح کرد: در موارد لازم  هرگونه همکاری با سازمان و مهندسان عضو انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار