مدیران خودروعصر اعتبار

غفلت از بافت فرسوده در پیش ‌نویس برنامه ششم

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به لزوم همکاری دولت و شهرداری‌ها بر اساس مصوبه مجلس و نوسازی سالانه ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده عنوان کرد: ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری، سه مشخصه بافت‌های فرسوده هستند که بر این مبنا ۳۲۶۸ هکتار بافت فرسوده در پایتخت و ۷۷ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور شناسایی شده و وجود دارند.

غفلت از بافت فرسوده در پیش ‌نویس برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، عباداله فتح‌اللهی، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: بر اساس آمار و گزارش‌های ارائه شده، نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح ملی حدود 13درصد با احتساب شهر تهران است و این عدد بدون احتساب تهران به عددی زیر 10درصد می‌رسد. او با اعلام اینکه تاکنون نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران 36درصد بوده است، گفت: بر این اساس تهران توانسته سه برابر میانگین ملی، جریان نوسازی را پیش ببرد و در مقایسه با مجموعه مدیریت کشور در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده پیشتاز باشد، ولی با این وجود هنوز نسبت به افق برنامه‌ها عقب‌افتادگی وجود دارد.

    او با اشاره به آسیب‌شناسی انجام شده در این حوزه گفت: 32 دستگاه در امر نوسازی بافت‌های فرسوده دخیل هستند و عمل نکردن هر یک از این دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود در این حوزه، باعث کند شدن جریان نوسازی خواهد شد. او ادامه داد: این در حالی است که هیچ ردپایی از موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده در برنامه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه دیده نمی‌شود. از این رو درخواست می‌کنیم که در آستانه تدوین برنامه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه، ردیف بودجه‌ای برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شود و همچنین این نمایندگان از قدرت نظارتی خود استفاده کرده و از 32 دستگاه ذی‌مدخل در امر نوسازی بخواهند به وظایف و تکالیف خود در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهر عمل کنند. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: به‌رغم اینکه در پیش‌نویس بودجه سال گذشته، الزام دولت جهت اختصاص سالانه 10 میلیارد تومان برای جبران کسری خدمات و تامین سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده عنوان شده است اما تا این لحظه حتی یک ریال نیز در این بخش هزینه نشده است. فتح اللهی در این خصوص تصریح کرد: شهرداری تهران در طول دوره مدیریت اخیر، قریب به 450 میلیارد تومان برای تخفیف عوارض نوسازی و صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهر تهران هزینه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو