مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران:

مرمت خانه جلال آل احمد با حفظ هویت بنا انجام می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: مرمت و بازسازی خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور با حفظ هویت این بنای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام می شود .

مرمت خانه جلال آل احمد با حفظ هویت بنا انجام می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری افزود: براین اساس، تخریب و تغییر کاربری در این بنا ایجاد نشده و نمی شود.
    وی تصریح کرد: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری شهر تهران و با هدف باز زنده سازی خانه های مشاهیر و بزرگان، خانه مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت 420 متر مربع به تملک شهرداری تهران درآمده و مرمت و بازسازی آن در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار گرفته است.
    جعفری با اشاره به قدمت 60 ساله خانه سیمین و جلال گفت: ارزش تاریخی و فرهنگی این مکان به دلیل زندگی دوتن از نویسندگان و مشاهیر کشورمان در این خانه است.
    مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران هدف از مرمت و سرپا نگه داشتن این بنا را نمایش، مطالعه و تحقیق در زندگی جلال آل احمد و سیمین دانشور عنوان کرد.
    وی با تاکید بر اینکه در مرمت این بنا همواره مبانی نظری مرمت ابنیه تاریخی مد نظر قرار دارد، افزود: هدف اصلی از این بازسازی، مقاوم سازی و اصلاح موارد پر مخاطره با تاکید بر مداخله حداقلی برای حفظ اصالت بناست.
    جعفری اظهار کرد: این اقدامات شامل مرمت انواع ترک ها و پوسیدگی ها، رفع فرسایش مصالح بنا و حذف عوامل آسیب رسان از جمله رطوبت و نشست پی است.
    مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بخش های الحاقی به اصل این بنا همچون اتاق های کار جلال آل احمد و سیمین دانشور در دوره های بعدی ساخت این بنا گفت: هدف ما حفاظت از تمامی بخشها است و اقدامات لازم نیز در راستا در حال انجام است.
    جعفری افزود: به دلیل تغییر ظرفیت کاربری این بنا از یک منزل شخصی به یک بنا با کاربری عمومی(موزه) باید اقدامات لازم در راستای استحکام بخشی و مقاوم سازی آن انجام شود.
    وی با اشاره به پیداشدن یک آب انبار در زیر سازه اصلی خانه سیمین و جلال گفت: تلاش ما حفظ این فضا به عنوان بخش اولیه و اصلی منزل است.
    جعفری با بیان اینکه مرمت و احیای خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور با توجه به ثبت ملی این منزل، بسیار با دقت و حوصله انجام می شود، افزود: کاربری این خانه با عنوان خانه موزه جلال آل احمد و سیمین دانشور از مرمت آن مهمتر است.
    مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: جلساتی را با ورثه مرحوم سیمین دانشور و جلال آل احمد که در برخی موارد با یکدیگر اختلافات حقوقی داشته اند، برگزار و نقطه نظرات و پیشنهادات آنان را که به طور عمده تاکید بر تغییر حداقلی در بنا بود، به کار بسته و به مشاور پروژه ابلاغ کرده ایم.
    خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد در خیابان دزاشیب، کوچه رهبری، بن بست ارض قرار دارد که توسط شهرداری تهران خریداری شده و به زودی تبدیل به خانه موزه می شود.
    زیربنای این پروژه حدود 250 مترمربع و شامل دو طبقه است.
    خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور سال 83 با شماره 11466 در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار