مدیران خودروعصر اعتبار

زمین مورد نیاز برای ساخت دو میلیون ۴۰۰ هزار مسکن فراهم شده است

عصر ساختمان- معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی کشور گفت: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم زمین مورد نیاز برای ساخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار باب مسکن فراهم شده است.

زمین مورد نیاز برای ساخت دو میلیون ۴۰۰ هزار مسکن فراهم شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ «سید فرزاد نجات‌نیا» اظهار کرد: جهش تولید مسکن یکی از موضوعات اولویت‌دار مجلس انقلابی و دولت مردمی است که متناسب با توزیع امکانات و فرصت‌ها به صورت عادلانه در اقصی نقاط جغرافیایی ایران اسلامی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

    معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: در 16 سال گذشته در مجموع سه میلیون و 500 هزار واحد مسکن ساخته شده که بخش عمده آن در دولت محمود احمدی نژاد و در قالب طرح مسکن مهر انجام شده است.

    نجات‌نیا تامین مسکن را مطالبه مردم و پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب در این حوزه عنوان کرد و گفت: در پاسخ به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث تامین مسکن و تشکیل ستادی در این زمینه، مجلس طرح جهش تولید مسکن را تدوین و تصویب کرد و به فراخور ضرورت فراکسیونی تحت همین عنوان در مجلس شکل گرفت که نشان دهنده اهتمام مجلس در حوزه تامین مسکن است.

    وی با اشاره به تلاش‌های جدی و پیگیری‌های مستمر رییس جمهوری در حوزه تامین مسکن، تصریح کرد: دولت خود را مکلف به اجرای تعهد ساخت مسکن می‌داند و آیت الله رییسی در ایام انتخابات تاکید کرد که چهار میلیون مسکن ساخته شود و در شرایط فعلی متولیان و دست اندرکاران امر مسکن و در راس آنها وزارت راه و شهرسازی تلاش شبانه روزی خود در این زمینه را شروع کرده اند.  به طوری که از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم بانک زمین تشکیل شد و تاکنون برای احداث دو میلیون 400 هزار باب منزل در اکثر قریب به اتفاق یک هزار و 262 شهر کشور زمین فراهم شده است.

    معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات تامین زمین مسکن در برخی از شهرهای کشور گفت: با تلاش‌های وزرات راه و شهر سازی و اقدامات مشترک با مسئولین استانی و محلی به زودی این مساله حل می‌شود.

    نجات نیا با اشاره به استقبال بالای مردم از ثبت نام در سامانه سمن مسکن گفت: تاکنون بیش از یک میلیون  و 500 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند و مقدمات عملیات اجرایی برای 750 هزار واحد در کشور شروع شده است.

    وی بهینه و صنعتی سازی حوزه ساخت مسکن را از مهترین عوامل تسریع و پائین آوردن هزینه در ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: استراتژی دولت این است که در دو سال اول، دو میلیون واحد مسکن در کشور ساخته و به مردم تحویل داده شود که این یک حرکت بزرگی در حوزه مسکن و صنعت ساختمان سازی کشور است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شروع فعالیت حوزه صنعت ساختمان سازی به اشتغال زایی و فعال سازی تولید کمک میکند، گفت: فعالیت این حوزه به حل مشکلات معیشتی کشور کمک می‌کند و با حرکت چرخ صنعت ساختمان سازی، خیلی از گره‌های اقتصادی و تولیدی باز می‌شوند و طبیعتاً این رونق هم منجر به افزایش رشد اقتصادی کشور می شود.

    نجات‌نیا در مورد تامین مالی حوزه مسکن گفت: برای تامین مالی اقدامات خوبی در حال انجام هست و مجموع این اقدامات یک اتفاق بزرگ را در دهه پنجم انقلاب و دولت مردمی رقم خواهد زد و کارآمدی نظام را بیش از پیش به منصه ظهور خواهد رساند.

    وی کار دولت در حوزه تامین مسکن را  سیاست‌گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: بخش‌های خصوصی و نهادها و سازمانهای توانمندی در صنعت ساختمان‌سازی در کشور وجود دارند و در این حوزه به دولت کمک می‌کنند. بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاران داخلی بخش بزرگی از بار این مسوولیت را بر عهده خواهند گرفت.

    نجات نیا، نقش وزیر راه و شهرسازی در تامین مسکن را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سوابق کاری مهندس رستم قاسمی به عنوان یک مدیر جهادی که همیشه منشاء اثر بوده و در زمان تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در کنار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مردم خدمت رسانی کرده و در بازسازی کشورهای جبهه مقاومت نقش اساسی را ایفا کردند چشم انداز خوبی درباره حل مشکل مسکن در کشور دیده می شود

    معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتماد رییس جمهور و مجلس به  وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که در دولت و مجلس و مطالبات مردمی شکل گرفته است، مهندس قاسمی مجری و پیشران این حرکت بزرگ در کشور است و تلاش‌های شبانه‌روزی وی در بحث تولید مسکن باعث شده که مهمترین اولویت‌کاری این وزراتخانه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار