مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش در گفتگو با عصر ساختمان:

صادرات، سپر بلای کاشی سازان

عصر ساختمان- آن چه تا کنون کمک کرده تا تولید کنندگان به فعالیت خود ادامه دهند؛ صادرات به برخی کشورها از جمله عراق است. البته صادرات به این کشور به دلیل مشکلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی دردسرهای خاص خودش را دارد.

صادرات، سپر بلای کاشی سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    مصطفی گودرزی، رئیس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» بازار کاشی را یکی از صنایعی دانست که تحت تاثیر مستقیم بازار مسکن قرار دارد و رکود در بازار مسکن، بازار کاشی را نیز وارد رکود کرده است.
    گودرزی با تاکید بر این که اکنون تولید بیش از مصرف است؛تصریح کرد:قیمت تمام شده تولید بسیار بالاست. برخی کارخانه ها به ناچار کوره های خود را خاموش کرده اند و چند واحد تولیدی در حال فروش و برخی نیز در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند.
    وی با بیان این که دولت باید توجه ویژه ای به صنعت ساختمان داشته باشد؛افزود:با توجه به این که صنایع بسیاری به شکل مستقیم و غیر مستقیم با صنعت ساختمان درارتباطند؛ چنانچه رکود بازار مسکن از بین برود قطعا شرایط اقتصادی کشور تغییر می کند.
    وی با اشاره به این که اکنون بالغ بر 130 کارخانه تولید کاشی و سرامیک در کشور فعال اند؛اظهار داشت:ظرفیت تولید این واحدها سالانه 600 تا 700 میلیون متر مربع برآورد شده است اما همان طور که گفتم به دلیل رکود حاکم قادر به استفاده از تمام ظرفیت تولیدی خود نیستند.اکنون سالانه 400 میلیون متر مربع تولید کاشی و سرامیک داریم اما تقاضا بسیار پایین تر از این میزان است.
    گودرزی با بیان این که رکود بیش از یک سال است؛ کمر تولید کنندگان را خم کرده است؛اظهار داشت:آن چه تا کنون کمک کرده تا تولید کنندگان به فعالیت خود ادامه دهند؛ صادرات به برخی کشورها از جمله عراق است. البته صادرات به این کشور به دلیل مشکلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی دردسرهای خاص خودش را دارد.به غیر از عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه مقصد بعدی صادرات ما هستند.
    وی در خصوص واردات کاشی نیز گفت: میزان واردات به اندازه ای نیست که برای تولید کنندگان داخلی مشکل ساز شود.واردات کاشی بیشتر از کشورهای چین، ترکیه، اسپانیا وایتالیا انجام می شود.
    رئیس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش  با بیان این که طی دو سال گذشته شرایط برای صادرات بهتر شده است؛عنوان کرد:با روی کار آمدن دولت یازدهم،واردات مواد اولیه و ماشین الات خارجی آسان تر شده است.اما در مجموع همه امیدوارند با رفع تحریم ها شاهد بهتر شدن وضعیت ساخت و ساز و در نتیجه بهبود اوضاع صنایع وابسته باشند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو