مدیران خودروعصر اعتبار

عمارت تاریخی آقایان میامی مرمت شد

عصر ساختمان- سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرحله دوم مرمت عمارت تاریخی آقایان میامی به پایان رسید.

عمارت تاریخی آقایان میامی مرمت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمدصادق رضویان گفت: در این مرحله از مرمت کار سبک‌سازی بام آب‌انبار، اصلاح جداره‌ها، اصلاح ناودان‌ها، پی‌بندی جداره‌های بیرونی و آجرفرش سقف حوض آب‌انبار انجام شد.

    وی گفت: عمارت آقایان بنایی دو طبقه و متشکل از سه اتاق با طاقچه‌های قوسی شکل بوده و در نگاه اول از نظر معماری مشابه عمارت عالی‌قاپو اصفهان است.

    رضویان با بیان اینکه 6 ستون چوبی طبقه فوقانی بنا را محافظت می‌کند، افزود: سقف بنا و ناودان‌های آن چوبی بوده و دورتادور آن را نرده‌های چوبی با ظرافت خاصی محصور کرده است.

    این مسؤول با اشاره به اینکه این عمارت روی آب‌انبار آقایان ساخته شده، گفت: عمارت آقایان از چندین طرف بین ابنیه قدیمی ازجمله کاروانسرا، حمام، و مسجد و کوچه آقایان واقع شده است.

    سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی افزود: عمارت تاریخی آقایان در عرصه کاروانسرای شاه‌عباسی میامی قرار دارد و در دوره قاجاریه ساخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی