مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

ایران کارگاه بزرگ ساخت مسکن می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که از ۴ میلیون واحد برنامه‌ریزی شده در طرح جهش تولید و تامین مسکن، زمین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین و ۷۰۰ هزار واحد آغاز شده است؛ رستم قاسمی قول داده که به زودی ایران تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت‌وساز شود.

ایران کارگاه بزرگ ساخت مسکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، به فاصله 54 روز از ابلاغ قانون جهش تولید و تامین مسکن توسط رییس‌جمهور که هدف غایی آن ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال آینده است، روز گذشته دومین جلسه شورای عالی مسکن با سید ابراهیم رئیسی - رئیس جمهور، محمد مخبر- معاون اول رئیس جمهور، احمد وحیدی- وزیر کشور، سید مسعود میرکاظمی- رئیس سازمان برنامه و بودجه، سید رضا فاطمی امین - وزیر صمت، سید پرویز فتاح - رئیس بنیاد مستضعفان، رستم قاسمی- وزیر مسکن و با شرکت آنلاین مدیران راه و شهرسازی و استانداران در محل ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد.

    رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در این نشست اعلام کرد که زمین 2 میلیون و 400 هزار واحد تامین و 700 هزار واحد به مرحله ساخت رسیده است. تا پایان سال اراضی باقیمانده 4 میلیون واحد مسکونی مشخص  خواهد شد. همچنین در مرحله بعدی احداث 2 میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز می‌شود.

    قاسمی با تاکید بر اینکه سهم استان‌ها و شهرستان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین و به استانداران و فرمانداران سراسر کشور ابلاغ شده است، توضیح داد: با تفاهماتی که امروز در دومین جلسه شورای‌عالی مسکن امضا شد و با توافقاتی که پیش‌تر با بخش خصوصی داشتیم، به زودی ایران به کارگاه بزرگ ساخت مسکن تبدیل خواهد شد.

    توافق وزارت راه و بنیاد مستضعفان برای 100 هزار واحد مسکن محرومان

    وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان امضا کردیم که بر اساس آن، بنیاد 900 هکتار از اراضی خود را در کل کشور به طور رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داد.بنیاد مستضعفان مجموعه‌ای بزرگ برای ساخت مسکن و به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی است.

    قاسمی گفت: بنیاد مستضعفان توافق کرده است تا 100 هزار واحد مسکن محرومان را شروع کند.

    توافق با قرارگاه خاتم برای احداث 100 هزار واحد مسکن محرومان

    عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که قبلا در بخش مسکن کمتر فعال بود و بیشتر در حوزه راه، راه‌آهن و پروژه‌های نفتی مشغول بود، جلسات متعددی برگزار کردیم. قرارکاه موافقت کرد تا 100 هزار واحد مسکونی را برای بخش محرومان کشور با قیمت تمام شده مناسب بسازد.

    قاسمی افزود: مقرر شده است با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که یکی از قرارگاه‌هایی است که فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در کشور انجام می‌دهد و توان خوبی دارد با قیمت تمام‌شده در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی که وضعیت نامناسبی دارند با قراردار و تفاهمی که داشتیم، فعالیت مشترک را آغاز کنیم.

    گفتنی است تامین زیرساخت‌ها و زمین برای مسکن، تفاهم نامه با بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات بیشتر، امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور برای صدور پروانه‌های ساختمانی، پایان تدوین اساسنامه صندوق ملی مسکن و ارجاع آن به معاون اول رئیس جمهور برای ابلاغ، تهیه آیین نامه تهیه مصالح ساختمانی با همکاری وزارت صمت از موضوعات مهم دومین جلسه شورای عالی مسکن بود.

    بنابراین گزارش، از روز 28 مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در 31 استان آغاز شده که تا 15 آذرماه ادامه دارد. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود. درخصوص شرط تاهل، پنج گروه شامل خانم‌های بالای 35 سال، افراد دارای معلولیت بالای 20 سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص، می‌توانند ثبت نام کنند. درباره نداشتن مالکیت نیز برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار