مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سهم تسهیلات مسکن در نظام بانکی به ۱۰ درصد رسید

عصر ساختمان:معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طی ۳۰ سال گذشته، متوسط سهم تسهیلات بانکی در بخش مسکن ۲۵ درصد بود، اما اکنون به ۱۰درصد رسیده است.

سهم تسهیلات مسکن در نظام بانکی به ۱۰ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حامد مظاهریان افزود: چنانچه میزان تسهیلات مسکن تا 2.5 برابر فعلی افزایش پیدا نکند ، به سطح سه دهه گذشته بازگشت خواهد داشت ، بنابراین به نظر می رسد افزایش تسهیلات باعث شوک به بازار مسکن نمی شود.

    وی یادآورشد: تاریخ اقتصاد مسکن تاکنون با چنین شرایطی که قیمت مسکن در کشور ثابت بماند، روبرو نبوده و چنانچه بر اساس شاخص های تورم محاسبه شود ، می توان نام آن را کاهش قیمت مسکن گذاشت.

    مظاهریان گفت :راهکارهای دولت برای خروج از رکود مسکن را وزارت راه وشهرسازی در قالب بسته های فراوانی ارایه داده، اما اجرای آنها در انتظار منابع مالی است که اکنون دولت پولی ندارد و نمی تواند خارج از قانون بودجه سال 94 مبلغی به بخش مسکن اختصاص دهد.

    این مقام مسئول افزود: رکود مسکن چند بخش دارد، یکی رکود فعلی ،بهترین شرایط را برای خریداران مسکن که دارای نقدینگی لازم هستند ،فراهم کرده و تاکنون هیچگاه برای مدت زمان طولانی، قیمت مسکن ثابت نمانده است.

    وی نگرانی عمده وزارت راه و شهرسازی از شرایط کنونی بازار مسکن را نسبت به دو بخش اعلام کرد: نخست اینکه صنعت ساختمان در رکود به سر می برد و چون تولید کاهش یافته و این نگرانی درباره آینده این صنعت به دلیل کاهش تولید مسکن نیز ادامه دار خواهد بود ، دیگر آنکه سیستم عرضه و تقاضای بازار و کاهش آن در بازار مسکن با درهم ریختگی روبرو است.

    مظاهریان طرح موضوع تورم زایی سقف تسهیلات مسکن را یادآورشد و گفت :وام مسکن از جمله تسهیلات 80 میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن ویژگی که دارد ، این نقدینگی بتدریج وارد بازار می شود و اینگونه نیست که نقدینگی موجود در بانک ها به صورت ناگهانی به بازار مسکن وارد شود تا تورم را افزایش دهد.

    طبق مصوبه شورای پول واعتبار و موافقت بانک مرکزی ، اکنون میزان تسهیلات بانک مسکن در شهر تهران برای خرید و یا احداث مسکن 60 میلیون تومان، شهرهای بیش از 200 هزار نفر 50 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان است و متقاضیان می توانند علاوه بر این از 10 میلیون تومان وام جعاله نیز استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو