مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن مهر شمال ویلا شد! / قیمت‌ های عجیب مسکن مهر رشت

عصر ساختمان- مسکن مهر رشت کاربری ویلا پیدا کرده و حالا نه تنها گران‌تر از مسکن مهر تهران خرید و فروش می‌شود که با بهای برخی از این واحدها می‌توان در شهر تهران صاحب خانه شد.

مسکن مهر شمال ویلا شد! / قیمت‌ های عجیب مسکن مهر رشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که چیزی نزدیک به 9 هزار مسکن مهر بدون متقاضی مانده است. در گیلان اما ماجرا کمی فرق دارد و مسکن مهر برای بسیاری جذاب است. آنقدر جذاب که قیمت آن از مسکن مهر تهران پیشی بگیرد و گاهی با قیمت مسکن در قلب پایتخت برابری کند.

    مسکن مهر رشت فقط حدود پنج کیلومتر با مناطق مرکزی شهر فاصله دارد. فاصله‌ای که تقریبا یک دهم فاصله تهران -کرج است و همین موضوع تعداد زیادی از مشتریان تهرانی و شهرستانی را به خرید مسکن مهر رشت راغب کرده است.

    مشاوران املاک رشت می‌گویند که مسکن مهر آن منطقه با اقبال تهرانی‌ها و مردم سایر شهرهای ایران مواجه شده و به نوعی کاربری ویلا پیدا کرده است!

    آنها به اقتصاد آنلاین توضیح می‌دهند این اتفاق برای مسکن مهر سایر شهرهای شمالی هم رخ داده اما مسکن مهر رشت پر متقاضی‌تر است.

    قیمت‌های میلیاردی مسکن مهر رشت
    جالب است که بدانید بهای مسکن مهر رشت گاهی تا دو میلیارد تومان می‌رسد. نگاهی به آخرین فایل‌های آگهی شده مسکن مهر رشت نشان می‌دهد که قیمت هر مترمربع مسکن مهر رشت به 14 میلیون تومان هم رسیده است. این در حالی است که بهای هر مترمربع مسکن مهر ترکیه ای در فاز 11 پردیس تهران حداکثر به حدود هشت میلیون تومان می‌رسد.

    جستجو در آگهی‌های مسکن مهر رشت نشان می‎دهد که هفته پیش یک آپارتمان 148 متری مسکن مهر رشت که ساخت سال 97 بوده و چهار خواب دارد با قیمت دو میلیارد تومان برای فروش آگهی شده و یک آپارتمان 87 متری دو خوابه که در طبقه دوم یک بلوک مسکونی مهر واقع شده، با بهای یک میلیارد و 120 میلیون تومان به فروش می‌‎رسد.

    آپارتمان  87 متری دیگری که موقعیت آن در میدان اول مسکن مهر رشت ذکر شده و سال ساخت آن 98 است با قیمت یک میلیارد و 140 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

    در این میان آپارتمان‌های ارزان‌تر قدمت بیشتری دارند و بهای آنها بین 600 تا 900 میلیون تومان است.

    زمین مسکن مهر شمال جذابیت دارد
    محمود زعفرانلو، مشاور املاک به اقتصاد آنلاین می‌گوید که برخی مالکان واحدهای مسکونی مهر شمال کشور و از جمله رشت، زمین را هم از دولت خریده‌اند و این واحدها تقاضای بیشتری دارند. زیرا زمین در این مناطق ارزشمند است و حتی مشتریانی وجود دارند که کل یک بلوک مسکونی مهر را به صرف ارزش زمین‌شان خریداری می‌کنند.

    او ادامه می‌دهد: امکان دارد که این دسته از خریداران در آینده بنای مسکن مهر را تخریب کرده و ویلاسازی کنند.

    روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره امکان تخریب مسکن مهر و ایجاد بنای جدید به اقتصاد آنلاین توضیح می‌دهد که در حال حاضر منطق اقتصادی برای چنین کاری وجود ندارد که مشتری چند واحد مسکن مهر را خریداری کرده و تخریب کند تا به جای آن ویلا بسازد اما اگر زمین مسکن مهر از سمت مالک خریداری شده باشد، منعی وجود ندارد و مالک می‌تواند به جای ساختمان مسکن مهر ساختمان مسکونی دیگری بنا کند.

    ایرج رهبر، نائب رییس انجمن انبوه‌سازان تهران هم به اقتصاد آنلاین توضیح می‌دهد که ساخت ویلا به جای مسکن مهر نیاز به مجوز شهرداری دارد. زیرا نوع کاربری، میزان تراکم ساخت و ساز و تمام جزئیات هر منطقه در طرح جامع شهرداری شرح داده شده است و این طرح به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی استان، شهرداری و استانداران رسیده و برای اطلاع دقیق از این موضوع، مساله باید از شهرداری همان منطقه پیگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار