مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد:

برنامه‌های دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- سرپرست شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه نوسازی و تأمین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری هدف دولت است، گفت: دولت فرصت خوبی برای نوسازی و تغییر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ایجاد کرده است.

برنامه‌های دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «حسن احمدی نوری» در جریان بازدید از پروژه‌های بازآفرینی بر اهمیت مشارکت اجتماعی مردم در تحقق اهداف بازآفرینی اشاره کرد و افزود: اراده دولت ساماندهی بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی است و این اراده زمانی محقق می‌شود که با مشارکت اجتماعی مردم پیوند داده شود.

    احمدی نوری با بیان این‌که دولت با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، فرصت خوبی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده، اظهار کرد: در واقع یکی از سیاست‌های بسیار مهم شرکت، نوسازی و تأمین مسکن در بافت‌های فرسوده شهری است.

    وی گفت: کار نوسازی در این محدوده‌ها از طریق تعریف بسته‌های تشویقی، اعطای تسهیلات یارانه‌ای و نیز امکاناتی که با هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی شهرداری‌ها در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرد در حال انجام است.

    سرپرست شرکت بازآفرینی شهری خاطر نشان کرد: شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هم خود مالکان و هم بخش خصوصی در صورت تمایل می‌توانند کار نوسازی را انجام دهند.

    وی یادآور شد: این اقدامات در نهایت منجر به احیای سکونتگاه‌های غیررسمی شده و زمینه ساخت‌وساز و نوسازی واحدهای مسکونی را فراهم می‌کند.

    به گفته احمدی نوری، محلات هدف بازآفرینی اغلب دارای معابر تنگ و باریکی هستند که در صورت وقوع حادثه، امکان ارائه خدمات امدادی به آن‌ها وجود ندارد.

    سرپرست شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: اهمیت مشارکت مردم این محلات هم به تحقق اراده دولت برای خدمت‌رسانی به ساکنان محروم این بافت‌ها کمک می‌کند و هم به افزایش رفاه آن‌ها منجر می‌شود.

    به گزارش ایرنا، به منظور نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، تسهیلات نوسازی تا سقف فردی 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد پرداخت می‌شود. عملکرد پرداخت این تسهیلات در قالب طرح اقدام ملی مسکن، پرداخت 40 هزار فقره تسهیلات جهت نوسازی واحدهای مسکونی بوده است.

    در مقطع فعلی وزارت راه و شهرسازی در برنامه‌های آتی خود در صدد افزایش نوسازی واحدهای فرسوده تا سقف 150 هزار واحد در سال و همچنین افزایش سقف تسهیلات این واحدها و تخصیص یارانه سود دوران مشارکت و فروش اقساطی به میزان 9 درصد است. علاوه بر این واحدهای نوسازی در بافت‌های فرسوده مشمول سایر مشوق‌های قانون جهش تولید مسکن از جمله کاهش تعرفه پروانه‌های ساختمانی و کاهش مالیات هستند.

    در برنامه­‌ریزی انجام شده برای تولید یک میلیون واحد مسکونی، برنامه‌هایی برای نوسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شده است. برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در نوسازی این مناطق، متمرکز بر توسعه مشوق‌ها برای ساکنان و سازندگان، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، حمایت از فعالیت توسعه‌گرها، کاهش هزینه‌های غیرساختمانی، بانک‌پذیر کردن ساکنان در سکونتگاه­‌های غیررسمی و سنددار کردن اراضی این سکونت‌گاه­‌ها با در نظر گرفتن جلوگیری از گسترش آنهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو