مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

۳۶۰ هزارمیلیاردتومان تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اختصاص می‌یابد که هم‌اکنون در حال نهایی کردن سقف تسهبلات هستیم، به صورتی که بازپرداخت آن طی مدت ۲۰ سال برگردانده می‌شود که براى دهک‌های پایین، کم‌بهره است.

۳۶۰ هزارمیلیاردتومان تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، رستم قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مشکلات استان اردبیل بررسی و به رئیس‌جمهور منتقل می‌شود که در این زمینه با توجه به این که موضوع مسکن، موضوع مهمی در کشور است، بنابراین درصدد هستیم سهم هزینه مسکن در کشور را نیز ارتقا بخشیم.

    وی بیان کرد: 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اختصاص می‌یابد که هم‌اکنون در حال نهایی کردن سقف تسهبلات هستیم، به صورتی که بازپرداخت آن طی مدت 20 سال برگردانده می‌شود که براى دهک‌های پایین، کم‌بهره خواهد بود.

    قاسمی افزود: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان سود 18 درصدی در نظر گرفته‌اند که این سود را برای افراد نیازمند و کم‌درآمد متحمل می‌شویم.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت مصالح ساختمانی سیمان و فولاد در کشور مناسب و کافی است و در حال تغییر در نظام ساخت و ساز در کشور هستیم تا با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید کیفیت ساخت و ساز را به لحاظ مصرف انرژی ارتقا بخشیم.

    قاسمی ادامه داد: رایزنی برای ایجاد شرایط ثبت‌نام مجردها در قانون جهش تولید مسکن در حال انجام است، چرا که مسئله در حال حاضر خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط به دور از مسائل سیاسی و حاشیه‌سازی است.

    وی اظهار کرد: در اجرای پروژه‌های بزرگ به اعتبارات دولتی تکیه نمی‌کنیم و بی‌شک اجرای پروژه‌های بزرگ را می‌توانیم با اعتبارات دولتی جلو ببریم که به همین منظور از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها بی‌بهره نخواهیم ماند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام با جدیت ادامه دارد و در همین راستا 2 هزار میلیارد تومان برای مصوبات این سفر در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی