مدیران خودروعصر اعتبار

سوالات اساسی محققان برای بازسازی کلانشهرها بعد از زلزله‌های بزرگ

عصر ساختمان- رییس پژوهشگاه سوانح طبیعی تعدد نهادهای تصمیم گیر در حوزه مدیریت بحران را از مهمترین چالش‌های کشور در این زمینه دانست و گفت: در این زمینه با سوالات اساسی چون نحوه بازسازی بافت تاریخی بعد از وقوع زلزله، نحوه اسکان موقت در شهری که دارای بافت عمودی است و همچنین نحوه آواربرداری مواجه هستیم.

سوالات اساسی محققان برای بازسازی کلانشهرها بعد از زلزله‌های بزرگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسین گرکانی امروز در نشست بررسی زلزله احتمالی شهر تهران، چالش‌ها و راهکارها که به صورت آنلاین برگزار شد، عدم برنامه ریزی برای مواجهه با مخاطرات طبیعی را از چالش‌های کشور در مدیریت بحران دانست و افزود: وجود تعدد نهادهای تصمیم گیر و سیاستگذار در حوزه مدیریت بحران به ویژه در کلانشهرها از چالش‌های کشور در این زمینه است.

    وی نحوه بازسازی بعد از زلزله را از دیگر چالش‌های کشور در مواجهه با زلزله عنوان کرد و یادآور شد: یکی ازمسایلی که بعد از زلزله‌ها با آن مواجه هستیم، برآورد میزان خسارات است و در این زمینه نیازمند به کارگیری فناوری‌های نوین هستیم.

    گرکانی، آواربرداری بعد از رخدادهای لرزه‌ای مهم را از دیگر مسایلی دانست که کشور با آن مواجه است و در این زمینه توضیح داد: آواربرداری ساختمان‌های بلند مرتبه بعد از زلزله‌های مهم از مسایل مهم است؛ چرا که باید آواربرداری به گونه‌ای باشد که به سازه‌های اطراف خسارت و آسیبی وارد نکند.

    رییس پژوهشگاه سوانح طبیعی وجود بافت فرسوده را از دیگر چالش‌های کلانشهرها نام برد و افزود: قرار بود که تعداد بافت‌های فرسوده هر ساله کاهش یابد، ولی با افزایش این بافت مواجه هستیم.

    وی با بیان اینکه برای بعد از وقوع زلزله باید به اسکان موقت آسیب دیدگان توجه شود، گفت: در حالی که شهر تهران رشد عمودی داشته است، چگونه می‌توان اقدام به رشد افقی کرد.

    گرکانی ادامه داد: همچنین چگونه می‌توان نسبت به بازسازی بافت تاریخی بعد از وقوع زلزله‌های مهم اقدام کرد و این سوال مطرح است که آیا کشور به ظرفیت لازم برای بازسازی بافت تاریخی رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو