مدیران خودروعصر اعتبار

استارت فعالیت دوباره متقاضیان مصرفی در بازار مسکن

عصر ساختمان- بررسی های میدانی نشان می دهد بازار مسکن با افزایش تقاضا برای خرید مسکن مواجه شده است.

استارت فعالیت دوباره متقاضیان مصرفی در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، فعالان و واسطه های بازار معاملات املاک در شهر تهران خبر می دهند طی یکی دو هفته اخیر همزمان با به پایان رسیدن نیمه نخست سال جاری، بازار مسکن با افزایش حجم مراجعه و تقاضا برای خرید مواجه شده است.
    آنطور که بررسی ها و گفته های این گروه از فعالان بازار مسکن نشان می دهد اگرچه در ماه های گذشته از سال جاری، بخش زیادی از تقاضای مصرفی به دلیل شکاف زیاد میان قدرت خرید و قیمت های پیشنهادی از بازار مسکن عقب نشینی کرده بودند اما طی یکی دو هفته اخیر این وضعیت تغییر کرده به طوری که به نظر می رسد دو گروه تقاضای خرید یعنی مصرفی و سرمایه ای به بازار بازگشته اند.
    گروه نخست متقاضیان مصرفی هستند که به قصد تامین سرپناه به بازار مسکن وارد می شوند. این گروه تحت تاثیر تغییرات قیمتی بازار املاک در چند ماه گذشته از سال جاری نقش پررنگی در بازار نداشتند اما اکنون به نظر می رسد تصمیم جدید برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن برخی از متقاضیان این گروه را دارای انگیزه برای ورود به بازار کرده است.
    درواقع انتشار اخباری پیرامون افزایش سقف تسهیلات مسکن انگیزه جدیدی برای تعداد زیادی از متقاضیان بابت از سرگیری جست و جو برای خرید ملک به وجود آورده است.
    فعالان بازار مسکن معتقدند بخش زیادی از این گروه، متقاضیان تبدیل به احسن هستند که شرایط مناسب تری برای خرید دارند. درواقع خریدارانی که مالک یک واحد مسکونی هستند اما تصمیم به افزایش متراژ آپارتمان یا تغییر منطقه مسکونی خود دارند متقاضیان تبدیل به احسن در بازار معاملات مسکونی شناخته می شوند. این گروه نسبت به خانه اولی ها اکنون در بازار فعال تر هستند.
    در عین حال گروه دوم از متقاضیان خرید ملک، از جنس متقاضیان سرمایه ای هستند که بنا به گفته فعالان بازار نسبت به ماه های گذشته، اندکی حضور بیشتری در بازار پیدا کرده اند.
    تغییر شرایط سایر بازارهای مالی و همچنین فاکتور غیراقتصادی موثر بر روند بازارها از جمله بازار مسکن از جمله مهم ترین عواملی بوده که سبب شده گروهی از سرمایه گذاران به بازار مسکن بازگردند. درواقع استارت دوباره مذاکرات با طرف خارجی، نشانه ای برای گروه از سرمایه گذاران جهت ورود به بازار مسکن به عنوان یک پناهگاه امن است.
    به گفته واسطه های بازار، در حال حاضر بیشتر متقاضیان خرید مسکن در نیمه جنوبی شهر فعال هستند چراکه شرایط قیمت گذاری املاک در نیمه شمالی شهر با بودجه خرید آنها تطابق ندارد.
    در مجموع شرایط بازار مسکن به گونه ای پیش رفته است که حجم مراجعه و جست و جو از سوی متقاضیان برای خرید ملک در یکی دو هفته اخیر افزایش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو