مدیران خودروعصر اعتبار

نقش محوری بانک مسکن در تامین مالی پروژه‌های ملی

عصر ساختمان- یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش محوری بانک مسکن در اجرای پروژه های ملی مسکونی گفت: این بانک با وجود تحریم ها و مشکلاتی که به لحاظ منابع گریبانگیر بخش های مختلف اقتصاد کشور بوده، در طرح های مختلف حضور و مشارکت موثر داشته است.

نقش محوری بانک مسکن در تامین مالی پروژه‌های ملی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، علی اکبر کریمی با اشاره به عملکرد بانک مسکن در تامین مالی بخش مسکن اظهار داشت: بانک مسکن در بین سایر بانک ها خدمات موثرتری در حوزه مسکن ارایه می دهد و علت این ارایه خدمات مطلوب نیز متمرکز شدن در بخش مسکن و ساختمان است.

    وی به طرح دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال اشاره کرد و افزود: طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در شرایطی که به صورت متمرکز و در قالب یک مدل هدفمند اجرا شود؛ قطعا می توان به عنوان یک پروژه ملی موفق از آن یاد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در قالب اجرای برنامه ساخت یک میلیون مسکن باید مورد توجه قرار گیرد، اجرای برنامه در قالب پروژه های انبوه سازی خواهد بود که در این شرایط می توانیم شاهد نهضت مسکن سازی موفق در کشور باشیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه ای همواره در طول سال های مختلف در خدمت بخش مسکن و صنعت ساختمان بوده است، گفت: این بانک با وجود تحریم ها و مشکلاتی که به لحاظ منابع گریبانگیر بخش های مختلف اقتصاد کشور بوده، در طرح های مختلف حضور و مشارکت موثر داشته است که از جمله آنها می توان به طرح مسکن مهر یا برنامه اقدام ملی مسکن اشاره کرد.

    کریمی همچنین گفت: علاوه بر این بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای نقش محوری در تحقق وعده دولت مبنی بر ساخت 4 میلیون واحد مسکونی طی 4 سال دارد و قطعا می تواند در حوزه تامین مالی بخشی از این واحدها، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

    وی همچنین افزود: بانک مسکن در طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیز تامین مالی حدود 210 هزار واحد را بر عهده دارد؛ بنابراین این بانک تخصصی بیش از 25 درصد تامین مالی این طرح را عهده دار است. بنابراین نقش محوری این بانک غیرقابل انکار است.

    وی تاکید کرد: در تحقق این هدف باید مدلی تعریف شود که تسهیلات به صورت خرد در اختیار افراد قرار نگیرد بلکه سازندگان عمده، پیمانکاران مطمئن و شرکت های انبوه سازی به صورت هدفمند تامین مالی شوند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به افزایش سقف تسهیلات ساخت به 450 میلیون تومان توسط بانک مسکن اشاره کرد و گفت: این تسهیلات طبق اعلام بانک مسکن برای سازندگانی خواهد بود که از فناوری های نوین در ساخت استفاده می کنند که می تواند انگیزه خوبی برای این دست از انبوه سازان و توسعه گران باشد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بدون شک هر چقدر سهم تامین مالی ساخت یک واحد مسکونی را از طریق تسهیلات افزایش دهیم به همان نسبت ضریب موفقیت را افزایش داده ایم، مضاف بر اینکه در دنیا نیز در حدود 80 درصد هزینه های ساخت، توسط نهادهای مالی، تامین اعتبار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو