مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران:

۱۵۰۰ مدرسه فرسوده با قدمتی بالای ۴۰ سال در استان تهران وجود دارد

عصر ساختمان- مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: ۱۵۰۰ مدرسه فرسوده با عمری بیش از ۴۰ سال در استان تهران وجود دارد و این استان بیشتر از سایر نقاط کشور به احداث مدارس جدید نیازمند است.

۱۵۰۰ مدرسه فرسوده با قدمتی بالای ۴۰ سال در استان تهران وجود دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، داریوش ورناصری در گردهمایی خیران مدرسه‌ساز شهر تهران اظهار داشت: در مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران اهداف مختلفی را دنبال می‌کنیم که مهمترین آنها عبارتند از: حضور خیران در احداث فضاهای آموزشی جدید یا تکمیل فضاهای نیمه‌تمام و فرهنگ‌سازی مدرسه‌سازی و کار خیر در میان دانش‌آموزان.

    وی افزود: در استان تهران و به‌ویژه شهر تهران بیشتر از سایر نقاط کشور احداث فضاهای آموزشی نیاز داریم. هم‌اکنون در استان تهران 1500 مدرسه فرسوده وجود دارد که قدمت آنها بالای 40 سال است و 60 درصد آنها در شهر تهران قرار دارند.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: برای احداث یک فضای آموزشی با 15 کلاس درس به اعتباری معادل 2 تا 3 میلیارد تومان نیاز است و برای تخریب و ساخت مجدد 1500 مدرسه فرسوده به بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اعتبارات دولتی پاسخگوی این موضوع نیست.

    ورناصری ادامه داد: مجموع اعتبارات ما در هر سال معادل 200 میلیارد تومان است بنابراین 15 تا 20 سال زمان نیاز است تا بتوانیم 1500 مدرسه فرسوده را تخریب کرده و مجدد بسازیم. به همین دلیل است که حضور خیران در امر مدرسه‌سازی به شدت احساس می‌شود.

    وی تصریح کرد: اعتبارات خیرین برای مدرسه‌سازی معادل 800 میلیارد تومان است که حداقل 20 درصد این اعتبارات باید در تهران هزینه شود اما شاهد هستیم که برخی از خیران از تهران برای ساخت مدرسه به شهرستان‌ها می‌روند.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: سال گذشته در شهر تهران مجموعه اعتبارات خیران حدود 50 میلیارد تومان بود که 50 درصد آن محقق شد و مهر سال گذشته 30 درصد فضاهای آموزشی که تحویل داده شد، خیرساز بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار