مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت یک میلیون مسکن در سال واقع بینانه است

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن گفت: نظام بانکی کشور باید سهم بخش مسکن از تسهیلات را احیا کرده و با عمل به قانون زمینه ساخت یک میلیون مسکن در سال را فراهم کنند.

ساخت یک میلیون مسکن در سال واقع بینانه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به وعده دولت مردمی به منظور ساخت مسکن گفت: مطلبی که رئیس جمهور پیرامون ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال عنوان کردند، واقع بینانه است.

    مدیرعامل بانک تخصصی مسکن با اشاره به تحقق منابع مالی ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال 1400 کل سیستم بانکی کشور را مکلف کرده که ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی در یک سال را به مبلغ مجموع 360 هزار میلیارد تومان در قالب تسیهلات ساخت مسکن تامین مالی کنند.

    نظام بانکی منابع مالی ساخت یک میلیون مسکن را مهیا کند

    وی در بیان اینکه 210 هزار واحد مسکونی از 1.2 میلیون فقره تسهیلات ساخت مسکن به عهده بانک مسکن گذاشته شده است، افزود: نظام بانکی کشور باید سهم بخش مسکن از تسهیلات را احیا کرده و با عمل به قانون زمینه ساخت 1 میلیون مسکن در سال را فراهم کنند.

    شایان با اشاره به اینکه امکان ساخت یک میلیون مسکن بر اساس ظرفیت‌های این حوزه در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به حجم نقدینگی موجود در کشور، در حال حاضر کمتر از 3.5 درصد از تسهیلات پرداختی مرتبط با مسئله مسکن است و احیای سهم مسکن از تسهیلات می‌تواند منابع مالی مرتبط با ساخت 1 میلیون مسکن در سال را فراهم کند.

    افزایش سپرده قانونی در صورت سرپیچی بانک از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

    مدیرعامل بانک تخصصی مسکن با اشاره به ضمانت اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن در قانون بودجه 1400 گفت: در شرایطی که بانک‌های نخواهند سهم بخش مسکن از تسهیلات خود را افزایش دهند، سپرده قانونی آن‌های نزد بانک مرکزی افزایش پیدا می‌کند و ما به ازای سهمی که پرداخت نمی‌کنند، باید مالیات بپردازند.

    شایان در پایان گفت: بر اساس الزامات موجود، برای نظام بانکی اقتصادی نیست که بخواهد از پرداخت تسهیلات مسکن سرپیچی کند و مدیران سیستم بانکی کشور باید برای تحقق وعده رئیس جمهور تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو