مدیران خودروعصر اعتبار

پیش بینی بانک مسکن برای مدیریت نوسانات قیمتی بازار مسکن در آینده

عصر ساختمان- بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای به دنبال آن است که برای عامه مردم امکاناتی در بحث تامین مالی ایجاد کند که بتوانند صاحب خانه شوند.

پیش بینی بانک مسکن برای مدیریت نوسانات قیمتی بازار مسکن در آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، بانک مسکن در مسیر راه اندازی بانکداری مجازی طرح های مختلفی همچون ویدئو بانک را طراحی و پیاده سازی کرده است اما در این مسیر قراراست گام های تکمیلی دیگری در حوزه های مختلف همچون مدیریت دارایی، مدیریت نوسانات قیمت مسکن و حتی تعدیل و تنظیم قیمت انجام شود.
    در این راستا نیز بانک مسکن موفق شده ادبیات مربوط به شاخص قیمت مسکن را برای اولین بار در ایران پیاده کند.
    بررسی ها نشان می دهد: ابزارهای متکی به شاخص به همه مردم کمک می کند ارزش دارایی های خود را نسبت به مسکن مطلوب حفظ کنند یعنی در شرایط نوسانات قیمت مسکن، مردم می توانند این ابزار را خریداری کنند و با نوسانات ارزش آن را تغییر دهند. علاوه بر این می توانند بحث سرمایه گذاری بلندمدت که در کشور انجام می دهند را مدیریت کنند. به عنوان مثال اگر فردی بنا دارد که در 20 سال آینده خانه ای را برای فرزند خود خریداری کند اما نمی داند با چه شرایطی پس انداز کند که به هدف خود در انتهای 20 سال برسد، می تواند با استفاده از ابزارهای متکی به شاخص که بانک مسکن طراحی کرده است این اطمینان را داشته باشد که می تواند در پایان 20 سال به هدف خود دست یابد.
    آنطور که مشخص است در سال های اخیر نیز بانک مرکزی برای به کارگیری این ابزار، موافقت خود را اعلام کرده است از همین رو‌ این اقدام یک تحول جدی است.
    بنابراین این نوید به مشتریان بانک مسکن وجود دارد که با استقرار این ابزارها کمک جدی در حفظ ارزش دارایی های آنها نسبت به نوسانات قیمت مسکن خواهد شد. به این معناکه مشتریان برای اینکه ارزش پول خود را نسبت به قیمت مسکن حفظ کنند لازم نیست حتما مسکن خریداری کنند بلکه می توانند ابزاری را خریداری کنند که علاوه بر نقدشوندگی بهتر، اهداف بلندمدت سرمایه گذاری در حوزه مسکن را از طریق این ابزارها به راحتی دنبال کنند.
    در عین حال بانک مسکن به دنبال آن است که با پیاده سازی مسکن در استطاعت، باتوجه به توان نقدینگی مشتری این امکان را برای وی ایجاد کند که در انتهای یک دوره خاص از داشتن مسکن آسوده خاطر باشد. در نتیجه در آینده نقشی که بانک مسکن می تواند در بحث مدیریت نوسانات قیمت در بازار مسکن برای مردم داشته باشد از نقش تسهیلات دهنده بالاتر است. چراکه در بانک مسکن ابزارهایی طراحی شده که می توان به مردم این اطمینان را دهد که نوسانات قیمت در بازارها را راحت پشت سر بگذارنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی