مدیران خودروعصر اعتبار

هزینه ساخت مسکن ملی همان متری ۲.۷ میلیون تومان است

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: نرخ پایه ساخت مسکن طرح اقدام ملی فعلاً متری ۲.۷ میلیون تومان است و سازمان برنامه و بودجه هر سه ماه یکبار نرخ تعدیل اعلام می‌کند.

هزینه ساخت مسکن ملی همان متری ۲.۷ میلیون تومان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، جواد حق‌شناس صبح امروز در نشست خبری «معرفی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تحت پوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» اظهار داشت: قیمت پایه ساخت هر مترمربع واحدهای مسکونی ذیل طرح اقدام ملی مسکن بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه همچنان دو میلیون و 770 هزار تومان است.

    وی ادامه داد: ساخت 16 هزار و 138 واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این واحدها 6.3 درصد است.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس نرخ تعدیل سه ماهه چهارم سال گذشته (زمستان 99)، ساخت هرمترمربع واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن 78 تا 80 درصد نرخ تعدیل قیمت دارد که به رقم پایه بر اساس شرایط افزوده خواهد شد.

    وی یادآور شد: یکی دیگر از وظایف این بنیاد، ساخت مسکن محرومان برای اقشار کم‌درآمد شهری است که مجموع این واحدها همراه با واحدهای طرح اقدام ملی مسکن 66 هزار و 68 واحد است که ساخت آنها به بنیاد مسکن واگذار شده است.

    حق‌شناس اظهار داشت: ساخت 4500 واحد مسکن مهر و همچنین پروژه حاشیه‌نشینی چابهار نیز در زمره برنامه‌های بنیاد مسکن است که مجموعاً ساخت 70 هزار و 578 واحد مسکونی در سال جاری آغاز می‌شود.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: نرخ تعدیل هزینه ساخت طرح اقدام ملی مسکن وقتی پروژه به اتمام می‌رسد، اعمال خواهد شد به گونه‌ای که در پایان تحویل ساخت‌وساز، شرایط مختلف مانند علت تأخیر در زمان پروژه از زمان انعقاد قرارداد، علت افزایش قیمت‌ها و … بررسی شده و با آخرین نرخ تعدیل سه ماهه‌ای که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، محاسبه خواهد شد.

    وی افزود: این موضوع به واحدهایی برمی‌گردد که بنیاد مسکن می‌سازد اما تعدادی از واحدهایی که ساخت آنها توسط بنیاد مسکن، آغاز و مابقی ساخت پروژه به متقاضی واگذار می‌شود، مشمول نرخ تعدیل نبوده و هزینه ساخت بر عهده متقاضی است. به عنوان مثال 550 واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به صورت مشارکتی با متقاضی، احداث شد و به اتمام رسید.

    حق‌شناس در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چند پروژه در طرح اقدام ملی متوقف است؟ گفت: هیچ پروژه متوقف شده‌ای نداریم و همگی در دست ساخت هستند؛ فقط تعدادی از پروژه‌ها بعد از آغاز ساخت، معارض پیدا کرده‌اند که با تعیین تکلیف وضعیت معارضی، ادامه ساخت‌وساز پیگیری می‌شود.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره انواع قراردادهای پیمانکاران با بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکن ملی گفت: تعدادی از پیمانکاران که سازنده هستند، با بنیاد مسکن قرارداد دارند که فهرست بها به این بنیاد ارائه شده و ما نیز هزینه‌های تمام شده ساخت‌وساز را به پیمانکار پرداخت می‌کنیم.

    وی گفت: نوع دیگری از قرارداد به صورت انعقاد قرارداد با انبوه‌ساز است که مشمول نرخ تعدیل سازمان برنامه و بودجه شده و در پایان پروژه بر اساس هزینه تمام شده ساخت‌وساز، از متقاضی دریافت می‌شود.

    حق‌شناس تأکید کرد: واحدهای مسکن محرومان در اراضی متعلق به بنیاد مسکن ساخته شده و هزینه آن نیز از منابع داخلی این بنیاد تأمین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو