مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

شورای فقهی بانک مرکزی مجوز فروش متری مسکن را صادر کرد

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن از پیگیری افزایش وام خرید مسکن و برنامه جدید این بانک برای فروش متری زمین با استفاده از اوراق موازی سلف خبر داد.

شورای فقهی بانک مرکزی مجوز فروش متری مسکن را صادر کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، محمود شایان در خصوص وام خرید مسکن،‌اظهار کرد:‌ سال گذشته وام خرید افزایش یافت و بر اساس شرایط خاص به 400 میلیون تومان رسید.

    وی ادامه داد: با توجه به تورمی که در کشور داشته‌ایم در حال پیگیری برای افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم.

    وی تصریح کرد: از مجاری قانونی در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم وام را افزایش دهیم که با تورم همخوانی داشته باشد. در کنار این برنامه طرح دیگری با نام فروش متری آپارتمان توسط بانک مسکن تدوین شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن از طریق بورس با اوراق موازی سلف فروش متری مسکن را اجرایی می‌کنند.

    شایان با یادآوری این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، اضافه کرد: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا در قبال خرید متری مسکن پروژه‌ای وجود دارد،‌ گفت: به شرکت‌های زیرمجموعه بانک تکلیف شده پروژه‌های بیشتری را در این زمینه تعریف کنند، ضمن این‌که مردم می‌توانند در بازار سرمایه خریدهای خود را به فروش برسانند و در بازار آزاد اقدام به خرید خانه کنند.

    وی تاکید کرد: وقتی اقتصاد مسکن راه‌اندازی شود این برنامه‌ها زنجیروار به صورت مکمل همدیگر در راستای خانه‌دار کردن مردم عمل خواهند کرد.

    مدیرعامل بانک مسکن نیمه ماه جاری (مرداد 1400) از نهایی شدن صدور کارت مصالح ساختمانی برای پیشبرد برنامه ساخت یک میلیون مسکن خبر داده و گفته بود: این کارت 50 تا 100 میلیون تومان شارژ می‌شود.

    شایان با اشاره به این‌که مهم‌ترین نیازهای کنونی مردم معیشت و مسکن است، اظهار کرد: متأسفانه هزینه خانوارها در بخش مسکن خیلی افزایش یافته است.دولت جدید قول ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را داده؛ این برنامه آیت الله رئیسی شدنی است. در این راستا بایستی تمام نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط با اتفاق نظر کنار هم باشند تا این هدف محقق شود.

    وی با اشاره به قطعی برق و اثر آن در تولید کارخانه‌های سیمان و فولاد، گفت: باید سازوکاری تعریف شود تا این دو نهاده مهم ساختمانی به‌صورت مستقیم از تولید به محل مصرف برشد.با این کار دست واسطه‌ها قطع شده و قیمت مسکن به تعادل می‌رسد.تولید سیمان حدود 80میلیون تن اگر باشد از این میزان 60 میلیون تن نیاز داخلی است و 17 میلیون تن صادرات شده و مقداری هم باقی می‌ماند.

    شایان با اشاره به طرح ملی مسکن، اضافه کرد:‌تمام زیرساخت‌های این طرح آماده بوده و وزارت راه و شهرسازی زمین‌ها را جانمایی و واگذار کرده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورود خوبی به این برنامه داشته است. ضمن این که ستاد اجرایی زحمت زیادی کشیده و پروژه‌ها خوب پیش می‌رود.

    مدیرعامل بانک مسکن با یادآوری این‌که الان سالانه 2 میلیون مسکن نیاز داریم، گفت: با توجه به عقب‌ماندگی موجود، برنامه رئیسی برای مسکن می‌تواند فاصله بین عرضه و تقاضا را بهبود ببخشد.

    شایان همچنین تاکید کرد: کارت مصالح ساختمانی در حال پیگیری است تا بتوانیم بخشی از تسهیلات خُرد و مسکن را در این قالب ارائه دهیم. وقتی این کارت شارژ می‌شود فقط برای خرید مصالح ساختمان است و سازنده نمی‌تواند آنرا جای دیگری خرج کند.

    وی با بیان این‌که زیرساخت‌های کارت مصالح ساختمانی مهیا شده است، افزود: بر اساس برنامه کارت مصالح ساختمانی به میزان 50 تا 100 میلیون تومان شارژ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو