مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید معاون استاندار تهران بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی

عصر ساختمان- معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به وجود منابع کافی آب در روستاهای استان گفت: مشکل اصلی در این زمینه ساخت و سازهای غیرمتعارف در حاشیه روستاها و استفاده این مشترکین غیرمجاز از منابع آبی است که باید با این روند قاطعانه و قانونی برخورد شود.

تاکید معاون استاندار تهران بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در حاشیه دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تهران با اشاره به مشکلات آبی برخی از روستاهای استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات اجرایی در راستای واگذاری اختیار آبرسانی 300 روستا از 700 روستای استان به شرکت آب و فاضلاب روستایی هنوز انجام نشده و طبق قانون چون متولی امر این شرکت است امکان اقدام هماهنگ میسر نبود که مصوب شد طی شش ماه تا یکسال آینده این واگذاری انجام و شوراها طبق قانون مکلف به اجرای آن هستند.
    وی تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از بافت امکانات، روستاهای استان را با تهدید روبرو کرده که در این زمینه نیز به دهیاران، بخشداران و فرمانداران دستورات لازم برای برخورد با تصرفات غیر قانونی و ممانعت از ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در اراضی متعلق به منابع طبیعی داده شده است.
    چاوشی، آلودگی هوا را یکی از معضلات اصلی استان تهران عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار مهمترین عامل مرگ و میر در استان ایست قلبی است که این مشکل، ریشه در آلودگی هوا دارد.
    رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذائی استان تهران خواستار اقدام هماهنگ و موثر تمامی دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با آلودگی هوا شد و افزود: پلیس راهور نیز باید در زمینه جلوگیری از تردد موتور سیکلت های دودزا و خودروهای از رده خارج بیش از پیش تلاش کند.
    وی ادامه داد: شهرداری تهران نیز در خصوص صدور مجوز ساخت و ساز و بلندمرتبه سازی به ویژه در محدوده غرب پایتخت که در واقع گلوگاه و تونل هوای شهر است باید مسئولانه تر عمل کند.
    به گفته چاوشی، فلسفه وجود دستگاه های متعدد انجام اقدامات موثر برای تحقق آرامش عمومی جامعه است که در این راه دستگاه ها نباید با یک سو نگری و سوءتدبیر برای حل مشکلات مقطعی خود، معضلات اساسی برای شهر ایجاد کنند.
    معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: شهرداری ها برای تامین منابع اعتباری خود حق ندارند هوا و فضای شهر را به واسطه فروش تراکم خارج از قاعده و عرف به خطر بیاندازند.
    چاوشی به برخی آمارها در خصوص مصرف سوخت در پایتخت نیز اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به وجود خطوط شبکه مترو و حمل و نقل عمومی و کمک شایان دولت در این بخش، اقدام موثر برای اصلاح الگوی مصرف سوخت ضروری است.
    دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی روز یکشنبه با حضور سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار، سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیران دستگاههای مسئول در استانداری تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار