مدیران خودروعصر اعتبار

استحکام بخشی بنای کوشک اردشیر در دشتستان بوشهر آغاز شد

عصر ساختمان- ناظر پروژه کوشک اردشیر دشتستان استان بوشهر گفت: استحکام بخشی کوشک اردشیرساسانی با نصب و اجرای سازه های نگهبان در بدنه بیرونی این بنا آغاز شد.

استحکام بخشی بنای کوشک اردشیر در دشتستان بوشهر آغاز شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، فرزانه اسپرغم روزیکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: نصب سازه های نگهبان در بدنه و دیواره اصلی بنا، این اثر را در برابر خطرات احتمالی حفظ کرده و زمینه را برای انجام عملیات عادی مرمتی فراهم می کند.
    وی ادامه داد: بنای کوشک اردشیر از بااهمیت ترین آثار دوره ساسانی است که در بخش ارم شهرستان دشتستان در فاصله 155 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.
    ناظر پروژه کوشک اردشیر گفت: معاونت میراث فرهنگی استان بوشهربا توجه به اهمیت این بنا انجام عملیات جامع و کامل مرمتی آن را دراولویت پروژه های سال آینده قرارداده است.
    این بنا واقع در منطقه دشت پشت پر بخش ارم شهرستان دشتستان یکی از آثار تاریخی و نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران متعلق به دوره ساسانی و مشابه کاخ اردشیر شهر فیروزآباد استان فارس است.
    بنای کوشک اردشیر از سنگ هایی که با ساروج به یکدیگر چسبیده اند، ساخته شده و طراحی کوشک به صورت صلیب و دارای طاق های گهواره ای شکل است.
    درقسمت بالای کوشک ستون سنگی مشهود است که برای افروختن آتش، خبررسانی یا دیده بانی بوده است.
    این بنا که در روستای پشت پر بخش ارم دشتستان واقع شده به احتمال زیاد جای استراحت و محلی برای شکار در دشت بزپر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی