مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن عنوان کرد

احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین تا پایان سال

عصر ساختمان- معاون بنیاد مسکن، با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان طی چند سال اخیر بیش از دو میلیون واحد از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده است، افزود: همچنین ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را بازسازی کردیم.

احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا؛ عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح تصویری مسکن محرومان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه همزمان با کشور در گیلان افتتاح شد، با اشاره به تاریخچه طرح مسکن روستایی در کشور، اظهار کرد: طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه  مسکن روستایی افتاده است.

    وی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان طی چند سال اخیر بیش از دو میلیون واحد از پنج میلیون و 300 هزار واحد ساخته شده است، افزود: همچنین 500 هزار واحد مسکونی را بازسازی کردیم.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، با اشاره به دخالت دولت در احداث این دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی، صریح کرد: میانگین واحدهای مقاوم روستایی از 50 درصد گذشته، در حالی که در ابتدای طرح تنها هفت درصد مقاوم بود.

    مهدیان، از حداث مسکن برای محرومان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از خانوارها به دلیل مشکلات اقتصادی فاقد خانه بودند و یا توان دریافت تسهیلات را نداشتند لذا احداث 116 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 20 هزار واحد توسط کمیته امداد در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر با مشارکت کمیته امداد در حال ساخت است.

    وی با بیان اینکه امروز 80 هزارمین واحد مسکن محرومین کشور را افتتاح می کنیم، گفت: تا پایان سال 140 هزار واحد را اتمام کرده به روستاییان تحویل می دهیم و تامین اعتبار لازم تا مراحل پایانی صورت گرفته است.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن، با بیان اینکه پروژه های مسکن محرومین در روستاها یکساله بوده، عنوان کرد: در هر استانی که کلنگ زدیم، یک سال بعد واحدها را تحویل دادیم و خوشبختانه همه استان ها سهمیه مسکن محرومین دارند و 31 استان را پوشش دادیم.

    وی همچنین از اجرای طرح مسکن اقشار کم درآمد روستایی خبر داد و یادآور شد: برخی از افراد مسکن خود را نیمه کاره رها کرده بودند لذا از سال 95 این طرح را در دستور کار قرار دادیم.

    مهدیان، با بیان اینکه بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی به دلیل مشکلات اقتصادی ناتمام مانده بود، تصریح کرد: بیش از 600 میلیارد تومان در این حوزه تامین اعتبار شده و ردیف اعتباری برای واحدهای نیمه کاره و فرسوده دریافت کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار