مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران:

تمرکز مدارس فرسوده در تهران

۲۵ درصد مدارس تهران ایمنی لازم را ندارند

عصر ساختمان:مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی مدارس فرسوده در شهر تهران است، گفت:‌ ۲۵ درصد مدارس شهر تهران فرسوده هستند که در شرایط بحرانی از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

تمرکز مدارس فرسوده در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، داریوش ورناصری درخصوص مدارس فرسوده در استان تهران اظهار داشت: از کل فضاهای آموزشی استان تهران، 75 درصد در شرایط مناسب قرار دارند و 25 درصد از مدارس فرسوده هستند که در شرایط بحرانی از ایمنی لازم برخوردار نیست همچنین فراوانی مدارس فرسوده در شهر تهران بیشتر است.

    وی افزود: مدارس فرسوده هنگام وقوع زلزله آسیب‌پذیر هستند و باید برنامه ریزی شود تا این مدارس از چرخه آموزش حذف شوند اما با اعتبارات موجود حدود 15 تا 20 سال زمان نیاز است تا مدارس فرسوده را تخریب و بازسازی کنیم.

    مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:‌ بخش عمده اعتبارات ساخت فضای آموزشی و تخریب و بازسازی مجدد به کمک خیران تأمین شده است. برای تخریب و بازسازی، تمام مدارس فرسوده به اعتباری معادل 4 هزار میلیارد تومان نیاز داریم و با روند تخصیص اعتبارات موجود این روند سال‌های طولانی زمان نیاز دارد اما اگر مجلس همانند گذشته، اعتبار ویژه‌ای را برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده اختصاص دهد می‌توان این مدت زمان را کوتاه‌تر کرد.

    ورناصری عنوان کرد:‌سیاست دولت و روند اعتباراتی که برای تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده، حذف مدارس تخریبی طی سه سال است که در این راستا استان و شهر تهران به دلیل داشتن بیشترین مدارس فرسوده در بین شهرهای کشور، در اولویت این امر قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی