مدیران خودروعصر اعتبار

ملاقات با گران‌ترین و ارزان‌ترین محله‌های تهران برای اجاره‌ نشینی

رقابت وردآورد و کامرانیه در رشد اجاره بها!

عصر ساختمان- شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در خرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۳.۹ درصد و ۳۷.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رقابت وردآورد و کامرانیه در رشد اجاره بها!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، این آمار رسمی‌ای است که بانک مرکزی منتشر کرده اما اطلاعات میدانی و گشت‌وگذار در آگهی‌های موجود در بازار نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها به مراتب بالاتر از این مقدار است. اگرچه با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا قراردادهای اجاره مسکن به صورت خودکار قابل تمدید است و سقف افزایش اجاره بها هم 25 درصد تعیین شده، مشاهدات شهروندان اما نشان می‌دهد خانه‌های خالی از مستاجر با قیمت‌های سرسام‌آوری به متقاضیان پیشنهاد می‌شوند. به زعم بعضی کارشناسان همین تصمیم ستاد مقابله با کرونا تعادل عرضه و تقاضا در بازار اجاره مسکن را برهم زده و کمبود فایل‌‌های مسکن اجاره‌ای منجر به افزایش اجاره‌بها شده است. برای مقایسه تغییرات نرخ اجاره بها در محله‌های مختلف تهران بد نیست سری بزنیم به آگهی‌های موجود در سایت دیوار. می‌خواهیم یک مقایسه انجام بدهیم که نرخ اجاره‌بها در خردادماه امسال در مقایسه با مقطع زمانی مشابه پارسال چه تغییراتی داشته.

    شبی یک میلیون تومان اجاره‌ی خانه در شمال تهران
    اول از شمال تهران و منطقه یک شروع کنیم. جایی که طبق قیمت‌های درج شده روی سایت دیوار بیشترین درصد رشد اجاره را تجربه کرده. محله درکه تهران با 120.5 درصد بیشترین نرخ افزایش اجاره‌ها را در یک سال اخیر دارد. متوسط اجاره یک متر مربع آپارتمان 2 تا 5 سال ساخت در این محله از تهران خردادماه پارسال 122 هزار تومان بوده و امسال به 269 هزار تومان رسیده. یعنی همین الان برای یک واحد آپارتمان 110 متری در این محله باید حدودا ماهانه 30 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. به عبارتی هر شب اقامت در این خانه برایتان یک میلیون تومان آب می‌خورد. جالب است بدانید که هزینه یک شب اقامت در هتل 5 ستاره استقلال یا هما حدود 600 هزار تومان است! در بقیه محله‌های منطقه یک هم تقریبا اوضاع به همین منوال است. در حال حاضر بالاترین نرخ اجاره را در کل تهران محله الهیه دارد با متوسط ماهانه 343 هزار تومان برای هر متر مربع. ارزان قیمت‌ترین محله‌های منطقه یک برای اجاره نشینی دارآباد و سوهانک هستند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو