مدیران خودروعصر اعتبار

نعمتی خبرداد:

زنگ خطر دپوی میلیونها تن کلینکر سیمان در کارخانه‌ها

عصر ساختمان:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تن کلینکر سیمان در کارخانه‌ها دپو شده است،گفت:دولت باید از محل هدفمندی یارانه ها از کارخانه های سیمان حمایت کند.

زنگ خطر دپوی میلیونها تن کلینکر سیمان در کارخانه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، بهروزنعمتی با اشاره به بحران رکود درصنعت سیمان کشور گفت:در حال حاضر بالغ بر 20 میلیون تن کلینکر سیمان در کارخانه‌ها دپو شده است،که برابر با تولید 20 کارخانه در طول یک سال است.

    نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش مهمی از صادرات سیمان ایران به کشور عراق است،افزود:با توجه به حضور داعش درکشور عراق ،میزان عملیات عمرانی در این کشور کاهش یافته و صادرات سیمان به این کشور به حداقل رسیده است.

    حمل و نقل سنگین کالای سیمان مانع صادرات آن به کشورهای آفریقایی است

    نعمتی با اشاره به حجیم بودن کالای سیمان،ادامه داد:بحث هزینه حمل و نقل این کالا سنگین است و دولت باید از محل هدفمندی یارانه ها از کارخانه‌های سیمان حمایت کند، تا به کشورهای دیگری همانند آفریقا که سیمان ایرانی در آن مکان شناخته شده است،صادر شود.

    وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تعمیر کارخانجات سیمان درفصل سرما،اظهارداشت:دراین فصل که زمان پیک مصرف گاز است و کارخانه‌های سیمان نیازمند مصرف گاز هستند،تعطیلی کارخانه‌ها برای تعمیرات اساسی سبب کاهش مصرف و افت گاز می شود،که دولت و وزارت نفت به این دلیل مبلغی را باید جهت کمک به کارخانه‌های سیمان به آنها اختصاص دهند،همانگونه که درسال گذشته وزارت نفت چنین حمایتی را انجام داد.تحریک تقاضا برای خروج صنعت سیمان از رکود

    این نماینده مردم درمجلس نهم با تاکید براینکه یارانه 10 میلیونی ثروتمندی که دولت شناسایی کرده باید حذف شود، افزود:با حذف یارانه این افراد مبلغ حاصل شده به پروژه های عمرانی اختصاص داده شود، تا بر این اساس صنعت سیمان نیز از شرایط رکودی خارج شود.

    عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تحریک تقاضا دربازار را عاملی تاثیرگذار برای خروج صنعت سیمان از رکود دانست و تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که در دوران رکود باعث تقویت بازار و مطالعات می شود استفاده از ابزارهای نوین مالی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو