مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن ناجا

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات لازم برای تامین مسکن گفت: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا با تدبیر فرمانده این نیرو تشکیل و مدیریت شده تا مشکل مسکن کارکنان واجد شرایط رفع شود.

راه‌اندازی قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن ناجا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا اظهار داشت: در قالب تفاهم نامه یکصد هزار واحد مسکن ملکی برای کارکنان نیروهای مسلح که شامل نیروی انتظامی هم هست تصویب شده که از این تعداد حدود 70 هزار واحد در سطح کشور شروع و در حال اجراست.

    وی با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده تعدادی از واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای مختلف به کارکنان این نیرو اختصاص یافت تا در قالب سازمانی یا ملکی از آن استفاده شود، تصریح کرد: در بخشی از شهرها نیز پروژه های دیگری داشتیم که در قالب طرح اقدام تامین مسکن، کارکنان واجد شرایط عضو آن شدند و در برخی شهرها نیز زمین برای ساخت مسکن در اختیار آنان قرار گرفت.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز نهایی شد تا کارکنان واجد شرایط بتوانند توسط بنیاد تعاون یا معاونت مهندسی ناجا نسبت به احداث مسکن اقدام کنند، بیان کرد: قرارگاه جهادی نهضت تامین مسکن کارکنان با تدبیر فرمانده ناجا تشکیل و مدیریت شده که در جلسات هفتگی نیز آن را پایش و نظارت می کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه امروز سه اقدام مهم و موازی درخصوص تامین مسکن کارکنان در حال انجام است، افزود: در مرحله نخست می توان به پروژه هایی اشاره کرد که در اختیار کارکنان قرار گرفته و به طور شفاف و روشن در حال تکمیل شدن است یا پروژه هایی که از قبل فعال بوده و کارکنان واجد شرایط در آن عضو شدند یا پروژه هایی که وزارت راه و شهرسازی زمین آن را در اختیار آنان قرار داده است.

    اسلامی خاطر نشان کرد: به هر حال امیدواریم این شیوه خط تولید مسکن که به صورت سه خط موازی، برای تامین مسکن و بهره برداری از آن صورت گرفته با جدیت تداوم یابد تا دغدغه مسکن نیروهای خدوم انتظامی را از بین ببرد و این عزیزان از این بابت دیگر مشکلی نداشته باشند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در خصوص تامین مسکن نکته حائز اهمیت بحث زمین مورد نیاز آن است، یادآور شد: متاسفانه در سال های گذشته از واگذاری زمینی که طبق قانون باید در اختیار وزارت راه قرار می گرفت، اجتناب شده بود.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی طی این سال ها با فقر زمین مواجه بود که با هماهنگی های انجام شده و اجرای قانون ماده 10 و 12 زمین شهری از حدود یک سال گذشته تا امروز توانستیم 240 هزار هکتار اراضی که متعلق به وزارت راه است را از وزارت جهاد تحویل بگیریم.

    اسلامی با اشاره به اینکه برعکس آن هم صورت گرفت یعنی اراضی که متعلق به منابع طبیعی بود و باید مسترد می شد نیز متقابلا مسترد شد، اضافه کرد: خوشبختانه امروز تا حدود زیادی از بحران زمین خارج شدیم که گام نخست در راه تامین مسکن محسوب می شود.

    وی ادامه داد: گام دوم پیگیری هایی بود که درحیطه قانون و مقررات انجام دادیم تا شرایط واگذاری مسکن در کشور شامل همه مردم شود از جمله این موارد همین تفاهم نامه هایی است که با ناجا داریم.

    اسلامی تصریح کرد: گام سوم در تامین مسکن نیز تسهیلات مالی بانکی است ما تا یک ماه گذشته سقف وام بانکی که می توانستیم برای ساخت نسبت به قیمت تمام شده مسکن در اختیار مردم قرار دهیم  20 درصد ارزش ملکی بود.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: براساس مصوبه ای که ماه گذشته در شورای پول و اعتبار اخذ کردیم این وام بانکی را به 50 درصد ارزش ملکی رساندیم یعنی یک سازنده با وامی که در اختیارش قرار می گیرد، می تواند در ساخت و ساز پروژه کمک خیلی موثری کند و حتی برای فردی که واحد را تامین می کند نیز یک مساعدت بزرگ محسوب می شود.

    وی افزود: با توجه به این سه عاملی که به آن اشاره شد با هم افزایی و هم گرایی این ریل گذاری بحمدالله جواب داده و امروز در سطح کشور 10 هزار پروژه فعال طرح اقدام مسکن ملی داریم که حدود 530 هزار واحد مسکونی را  شامل می شود و با انواع روش ها در حال احداث است.

    اسلامی بیان کرد: امیدوارم با هماهنگی که امروز به صورت حضوری و مجازی با فرماندهان و ادارات کل استان ها در سطح کشور با حضور سردار اشتری انجام شد، پروژه های تامین مسکن کارکنان واجد شرایط ناجا نیز شتاب بگیرد و هرچه سریع تر شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو