مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به متقاضیان

عصر ساختمان- معاون مسکن روستایی گفت: تسهیلات نوسازی واحد‌ها برای سال ۱۴۰۰ در سه ماه اول امسال تصویب و ابلاغ شده که به زودی پرداخت آن آغاز می‌شود.

آغاز پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به متقاضیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزیزالله مهدیان معاون مسکن  روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با بیان اینکه طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به شدت دنبال می‌کنیم، گفت: با افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان، شاهد افزایش و مقاوم سازی تعداد بسیار زیادی از روستا‌ها در کشور هستیم.

    او ادامه داد: اجرای چنین اقداماتی کمک بزرگی به بحث نوسازی در سطح کشور بود و افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان هم کمک بسیار بزرگی در این حوزه به شمار می‌رود.

    مهدیان یادآور شد: امسال از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 100 میلیارد تومان برای نوسازی و اجرای این پروژه‌ها پرداخت شده و در سال گذشته هم یک هزار و 750 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

    معاون مسکن روستایی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اعتباری که لازم داریم برای اتمام این پروژه‌ها به صورت کامل پرداخت شده و منابع آن کاملا تامین شده است و همچنین پرداخت تسهیلات بلا عوض هم به 120 هزار واحد ابلاغ شده است.

    تصویب تسهیلات مسکن روستایی در سه ماه ابتدایی امسال
    مهدیان اظهار کرد: تسهیلات نوسازی واحد‌ها برای سال 1400 در سه ماه اول امسال تصویب و ابلاغ شده است، این در حالی است که در سال‌های گذشته در نیمه دوم و پایان هر سال این تسهیلات ابلاغ می‌شد.

    مهدیان بیان کرد: طبق قانون سالانه باید 15 درصد افزایش سقف تسهیلات داشته باشیم و این قانون در سال‌های گذشته اجرا می‌شد، ولی امسال به دلیل تورم و گرانی، سقف افزایش تسهیلات به 100 میلیون تومان رسید و بر این اساس حدود 50 درصد افزایش یافت.

    معاون مسکن روستایی در خصوص ابلاغیه پرداخت این تسهیلات اظهار کرد: بانک‌ها قول دادند که تا پایان هفته به استان‌ها ابلاغ کنند و هم اکنون به بانک مرکزی و بانک‌های عامل این موضوع ابلاغ شده و به زودی به بانک‌های استان‌ها هم ابلاغ می‌شود.

    او یاد آور شد: کسی که تاکنون تسهیلات را دریافت نکرده و قرارداد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات منعقد نکرده باشد، می‌تواند از این تسهیلات 100 میلیون تومانی استفاده کند.

    معاون مسکن روستایی اظهار کرد: میزان استقبال از این تسهیلات بسیار بالا است، به طوری که در برخی از استان‌ها بیش از 1500 نفر برای دریافت این تسهیلات صف بسته‌اند و اگرچه مبلغ قابل توجهی نیست، اما برای روستاییان بسیار می‌تواند موثر باشد.

    او تاکید کرد: برای نوسازی واحد‌های روستا‌ها می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد و یک واحد 75 متری به خوبی نوسازی می‌شود.

    مهدیان در پایان گفت: برای مسکن محرومان از محل حساب 100 امام نقشه ساختمانی و نظارت‌ها تامین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار