مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن:

نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه ۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور نوسازی شده است گفت: خانه‌هایی که مقاوم‌سازی شده در زلزله و سیل‌های اخیر کوچکترین آسیبی ندیدند.

نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حمیدرضا سهرابی اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 1395 بالغ بر 5 میلیون و 677 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که تا کنون حدود 2 میلیون و 800 هزار واحد که 50 درصد را شامل می‌شود بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

    وی افزود: تا قبل از سال 1384 که طرح نوسازی مسکن روستایی شروع شد تنها 7 درصد واحدها مقاوم بودند. البته 10 سال پیش از آن طرح بهسازی داشتیم اما بیشتر به نوسازی واحدهای آسیب دیده در سوانح پرداخته می‌شد. از سال 1384 به شکل جدی مقاوم‌سازی سالیانه حدود 200 هزار کلید خرد که با فراز و فرودها یک میلیون و 853 هزار واحد در این 16 سال نوسازی شده است. در بخش واحدهای آسیب دیده در سوانح نیز 550 هزار واحد بازسازی شد که جمعا با 7 درصد قبلی به حدود 2 میلیون و 800 هزار یعنی تقریبا 50 درصد کل واحدهای روستایی واحد می‌رسد.

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تا سال 1405 طبق برنامه 70 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی می‌شود گفت: کیفیت ساخت‌وساز در روستاها به تایید وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی، بسیار بالا رفته است. در پرداخت تسهیلات ساخت، مرحله به مرحله تسهیلات را آزاد می کنیم. علاوه بر نظارت بنیاد مسکن، نظام مهندسی نیز بر مراحل مختلف پیشرفت کار را زیر نظر دارد و حق الزحمه مهندسان نیز مرحله به مرحله پرداخت می شود.

    به گفته سهرابی، واحدهای روستایی که نوسازی شده است در زلزله و سیل‌های اخیر کوچکترین آسیبی ندیدند. عمده تخریبها مربوط به واحدهای خشت و گلی و فرسوده است.

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث نوسازی و بهسازی، بنیاد مسکن برنامه‌های مختلفی شامل ساخت 25 هزار واحد برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر، احداث 115 هزار واحد در روستاها و حاشیه شهرها، ساخت 70 هزار واحد با پرداخت کمک و تسهیلات از حساب 100 امام (ره)، ساخت 2000 واحد برای ایتام، 6500 واحد برای خانوارهای دومعلولیتی روستایی را در دستور کار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو