مدیران خودروعصر اعتبار

۶۵ درصد مسکن مهر را دولت تدبیر و امید ساخت

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی در گزارش جدید خود در خصوص عملکرد دولت در بخش مسکن مهر اعلام کرد که ۶۵ درصد از طرح مسکن مهر در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.

۶۵ درصد مسکن مهر را دولت تدبیر و امید ساخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اتمام واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر از جمله اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

    اطلاعات منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی از عملکرد مسکن مهر نشان می‌دهد، یک میلیون و 949 هزار واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون تکمیل و تحویل شده که عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر یک میلیون و 259 هزار واحد گزارش شده است.

    عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل واحدهای مسکونی مهر نسبت به اجرای کل طرح، 65 درصد است.

    بر اساس این گزارش، در بخش صدور سند برای واحدهای مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون یک میلیون و 298 هزار واحد سند صادر شده که از این تعداد 774 هزار واحد سند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم صادر شده است.

    همچنین از ابتدای اجرای طرح برای 54 هزار و 403 واحد تسهیلات پرداخت شده که 13 هزار و 83 واحد از میزان کل، در دولت تدبیر و امید، پرداخت شده است.

    این گزارش می‌افزاید با احتساب بافت‌فرسوده از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون یک میلیون و 826 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده که از این میزان یک میلیون و 262 هزار واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محقق شده است.

    بنابراین گزارش، در جریان وقوع زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه که در آبان 1396 با بزرگی 7.3 رخ داد، بیش از 576 واحد مسکن مهر در قالب 24 بلوک دچار خسارت شد. از این تعداد 3 بلوک آن تخریب و 21 بلوک نیازمند بازسازی تشخیص داده شد. سازمان ملی زمین و مسکن 21 بلوک را بازسازی کرد و تحویل مردم داد.

    هزینه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص بازسازی و احداث واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب شامل کمک 185 میلیارد ریالی بلاعوض از محل منابع سازمان جهت بازسازی بلوک‌های آسیب‌دیده، کمک 55 میلیارد ریالی جهت بازسازی محوطه بلوک‌های آسیب‌دیده از محل منابع سازمان، کمک 270 میلیارد ریالی دولت از محل اسناد خزانه و 205 میلیارد ریال از محل خسارت بیمه آرمان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار