مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت مسکن ملی نیروهای مسلح

عصر ساختمان- در راستای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح تا کنون زمین ۵۵ هزار واحد تامین شده مراحل اجرای برنامه در کارگروههای مشترک بین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نیروهای مسلح در حال انجام است.

آخرین وضعیت مسکن ملی نیروهای مسلح
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، تیرماه سال 1398 تفاهم‌نامه ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ودجا) بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع به امضا رسید. این تفاهم نامه یکی از موارد همکاری وزارت راه و شهرسازی با دستگاههای دولتی برای احداث واحدهای اقدام ملی مسکن است.

    در خصوص مسکن ملی نیروهای مسلح تا کنون تامین زمین برای 55 هزار واحد عملیاتی شده  و از طرفی موضوع تعیین تکلیف اراضی در اختیار با توجه به جلسات استانی و کمیسیون فرعی با حضور نماینده‌گان طرفین در   48 هزار هکتار اراضی اجرایی شده است.

    به تازگی نیز نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با نمایندگان نیروهای مسلح (ارتش، سپاه ونیروی انتظامی و ودجا) در راستای اجرای تفاهمنامه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی و ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

    در این خصوص، احمد اصغری مهرآبادی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ـ با اشاره به اینکه این تفاهمنامه سه جانبه برای تعیین تکلیف اراضی در اختیار نیروهای مسلح  در سال 97 به امضا رسیده، گفت: براساس توافق‌های انجام شده مقرر شد اراضی بندهای 2 و 4 توافقنامه در وهله اول در اختیار نیروهای مسلح برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی و تامین مسکن نیروهای مسلح استفاده شود و در استان‌هایی که در آنها کسری زمین وجود دارد اولویت تامین زمین از اراضی بندهای 2 و 4  صورت بگیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرای این تفاهمنامه سه جانبه افزود: بحث آماده‌سازی زمین‌های واگذار شده، میزان قدرالسهم طرفین و کمبود زمین در برخی استان‌ها از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین نحوه استفاده از اراضی بند 2 و 4 این توافقنامه برای طرح اقدام ملی مسکن به امضای طرفین رسید.

    وی با بیان اینکه محورهای کلی اجرای این تفاهمنامه در کارگروه‌های تخصصی در جریان پیگیری و اقدام قرار دارد  اظهار داشت: بحث تامین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌هایی است که  همچون گذشته به طور جدی در دستور کار سازمان  قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار