مدیران خودروعصر اعتبار

به همت دولت تدبیر و امید؛

ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور درحال اجراست

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ایجاد ظرفیت‌های جدید ساخت‌وساز مسکن در بیش از ۲۰۰ شهر کشور در دور پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور درحال اجرا است.

ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور درحال اجراست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده درباره ظرفیت ثبت‌نام دوره پنجم طرح مسکن ملی و همچنین فعالیت پروژه‌های ساختمانی آن، افزود: در دور پنجم ثبت‌نام طرح مسکن ملی ظرفیت‌های جدید ساخت مسکن در بیش از 200 شهر کشور ایجاد شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: اکنون 530 هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در حال اجراست.

    محمودزاده بر رونق تولید مسکن تاکید و از شروع مقدمات تامین زمین برای ظرفیت‌های جدید مسکن ملی خبر داد.

     پنجمین دوره ثبت‌نام مسکن ملی از روز چهارشنبه (19 خرداد) در بیش از 200 شهر آغاز شد و تا فردا (چهارشنبه، 26 خرداد) ادامه دارد.

    آبان‌ماه پارسال نخستین واحدهای مسکن ملی آماده شد و مرحله دوم افتتاح مسکن ملی تا پایان خردادماه انجام خواهد شد.

    وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام‌ مجدد فراهم خواهد شد.

    بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، از مجموع 530 هزار واحد مسکن ملی که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز 15 فروردین ماه 1400 تعداد 213 هزار و 101 متقاضی اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد 150 هزار و 338 نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل 6 هزار و 790 میلیارد تومان است. بنابراین حدود 380 هزار نفر مبلغی را واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنان وجود دارد.

    شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس‌جمهوری کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور نخست نام نویسی یک میلیون و 600 هزار نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. نخستین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان‌ماه 99 به دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

    این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به 150 میلیون تومان افزایش یافته است.

    آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان 99 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.  ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهرماه اعلام شده بود که تا پنجم دی‌ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است.

    اکنون 160 هزار نفر در فهرست ذخیره طرح مسکن ملی هستند که با عدم واریز آورده اولیه از سوی بسیاری از متقاضیان در مهلت مقرر امکان جایگزینی فهرست ذخیره وجود خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو