مدیران خودروعصر اعتبار

مجری مسکن ویژه تهرانسر خبر داد

کسری بودجه ۶ میلیاردی مسکن ویژه

عصر ساختمان:مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر از کسری بودجه ۶ میلیارد تومانی این پروژه خبر داد و این مساله را ناشی از بی‌توجهی ۳۰۰ نفر از متقاضیان نسبت به تکمیل آورده‌شان دانست.

کسری بودجه ۶ میلیاردی مسکن ویژه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، یاسر لک، اظهار کرد: متاسفانه تا کنون حدود 300 نفر از متقاضیان نسبت به تکمیل آورده نقدی خود بی توجه بوده‌اند و باوجود اینکه این واحدها آماده است از تحویل آن خودداری کرده اند. از آنجا که بر اساس آورده نقدی متقاضیان پروژه سیر پیشرفت خود را طی می کند همین امر موجب شده با کسری 6 میلیارد تومانی مواجه شویم و اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است ساخت و ساز در پروژه با مشکل مواجه شده و در راه آماده‌سازی سایر واحدهای باقیمانده خلل ایجاد شود، هر چند سعی ما بر این است حتی المقدور از ایجاد وقفه در روند ساخت و ساز جلوگیری کنیم.

    وی درباره ابراز نگرانی متقاضیان مبنی بر روند کند ساخت و ساز در پروژه مسکن ویژه و تعداد کم کارگران مشغول در این پروژه گفت: به نظر ما اینگونه نیست هر چند انتظار ما و متقاضیان از پیمانکاران بسیار بیشتر از روند کنونی است و باید بگویم از نحوه کار و سرعت پیمانکاران راضی نیستیم اما اینگونه هم نیست که فعالیت در پروژه متوقف باشد. به طور مثال شرکت احرار زنجان به عنوان یکی از چهار پیمانکار فعال در پروژه با تعداد 190 نیروی انسانی در حال کار است؛ هر چند این آمار نسبت به سال گذشته که 700 الی 800 نفر در این شرکت مشغول به کار بودند کاهش قابل توجهی دارد اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که سال گذشته حجم عملیات ساختمانی و تحویل واحدها نیز بسیار گسترده تر بود. در سایر شرکت ها نیز براساس نیاز نسبت به بکارگیری نیروی انسانی اقدام شده و در حال فعالیت هستند به‌گونه‌ای که 60 نفر در پروژه پایاسازه، 350 نفر در شگفت‌ساز و 80 نفر در کوری مریم و بر اساس میزان واحدهای باقیمانده و نیاز پروژه در حال فعالیت هستند. ضمنا در محوطه و معابر پروژه نیز شرکت ساویر با 35 نفر نیروی اجرایی در حال کار است.

    مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر با بیان اینکه پروژه مسکن ویژه در مجموع شامل 2290 واحد مسکونی است، درباره تعداد واحدهای تحویل شده به متقاضیان و زمان اتمام پروژه نیز خاطرنشان کرد: از مجموع 760 واحد مسکونی که شرکت احرار زنجان باید تحویل متقاضیان می داد تعداد 600 واحد آماده تحویل شده است که 440 واحد از این تعداد تحویل متقاضیان گردیده است و باقی واحدهای این شرکت نیز تا ایام دهه مبارک فجر آماده تحویل خواهد شد.همچنین از مجموع 160 واحد مسکونی شرکت کوری مریم تعداد40 واحد تحویل متقاضیان شده،40 واحد تا پایان ماه جاری،40 واحد تا پایان دی ماه و 40 واحد نیز ان‌شاءالله تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    لک با بیان اینکه شرکت پایاسازه پاسارگاد نیز از مجموع 660 واحد مسکونی که باید آماده سکونت می کرد تعداد 640واحد مسکونی را آماده تحویل کرده است افزود: از این تعداد 500 واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده و 140 متقاضی نیز باید پس از تکمیل آورده نقدی،کلید واحدهای خود را بگیرند.20 واحد مسکونی باقیمانده نیز انشاالله تا 20 روز آینده آماده تحویل خواهد شد.همچنین شرکت شگفت سازپایتخت نیز در مجموع باید تعداد 710 واحد مسکونی را تحویل متقاضیان دهد که از این تعداد تاکنون تعداد 410 واحد آماده تحویل شده که از این تعداد نیز 380 نفر از متقاضیان با تکمیل پرداخت نقدی خود در خانه هایشان مستقر شده اند.120 واحد مسکونی نیز تا یک ماه آینده آماده تحویل خواهد شد و 180 واحد باقیمانده نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

    وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های انجام شده بر مبنای تحویل کل واحدهای پروژه تا پایان سال جاری به متقاضیان است تصریح کرد: تمام سعی ما این است که بتوانیم به این مهم دست یابیم مگر اینکه بخشی از روند فعالیت دو شرکت کوری مریم و شگفت ساز پایتخت بدلیل عدم تکمیل واریزی متقاضیان دچار اختلال شود و تعداد کمی از واحدهای این دو شرکت تا پایان سال آماده تحویل نشود هر چند تلاش خواهیم کرد این اتفاق رخ ندهد. ما از نحوه کار و مدیریت شرکت کوری مریم کاملا ناراضی بودیم و حتی تا خلع ید این پیمانکار نیز پیش رفتیم و ضمانت نامه یک میلیارد تومانی آن را نیز ضبط کرده و آماده انتخاب پیمانکار جایگزین بودیم اما مسولان و اعضای هیات مدیره این شرکت قول دادند در ادامه به تعهدات خود بر اساس قرارداد‌ پایبند باشند و اخطار جدی نیز به آن ها دادیم تا کم‌کاری نکنند. با صورت جلساتی که با مسولان این شرکت در میان گذاشتیم در حال حاضر با اضافه شدن نفرات دراین پروژه روند ساخت و ساز شکل بهتری به خود گرفته است.

    مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر درباره محوطه سازی در پروژه و دغدغه ساکنان مبنی بر نبود امکانات رفاهی لازم برای زندگی گفت: از ابتدا هم اعلام کردیم پروژه مسکن ویژه تهرانسر بر اساس محله شهری است و شهرک نیست. این پروژه نیز مانند سایر محلات تهرانسر است و هیچ دیوار یا حایلی میان پروژه با خیابان یا محله های اطراف نخواهد بود. ما بر همین اساس جلساتی را با مسولان شهرداری منطقه برگزار کردیم و قرار شد به محض اینکه روکش نهایی آسفالت و عملیات لکه گیری نوارهای حفاری آب و برق و گاز و...در هر خیابان این پروژه به پایان رسید آن را تحویل شهرداری منطقه بدهیم تا آن ها نیز مانند سایر محلات خدمات خود را به شهروندان ساکن در این پروژه ارایه کنند. تا کنون نیز این کار انجام شده و سه خیابان از پروژه شرکت شگفت ساز و سه خیابان نیز از پروژه شرکت احرار با اتمام عملیات ساختمانی آماده تحویل به شهرداری شده و این امر را نیز طی نامه رسمی به شهرداری منطقه اعلام کرده ایم و منتظر اقدام آنها هستیم.

    لک در ادامه با بیان اینکه ساخت چندین باب مغازه در مراکز محله پروژه مسکن ویژه تهرانسر جهت رفاه حال ساکنان آغاز شده است افزود: قرارداد سه ماهه ای را با 3پیمانکار این پروژه به امضا رساندیم تا در مراکز محله خود نسبت به ساخت 10 الی 12 باب مغازه اقدام کنند و انشاالله تا پایان بهمن ماه ساخت آنها به پایان خواهد رسید و پس از آن نیز بلافاصله آگهی فروش آنها در روزنامه های کثیرالانتشار درج می‌شود تا احتیاج ساکنان به مواردی چون نانوایی، سوپر مارکت، خشکشویی، تاکسی سرویس و ... پاسخ داده شود.

    وی همچنین از آغاز ساخت پارکی به مساحت تقریبی دو و نیم هکتار در فضای مابین واحدهای مسکونی شرکت پاسارگاد و احرار خبر داد و گفت: مراحل ساخت این پارک پیشرفت فیزیکی 60 درصدی داشته وطبق برنامه ریزی انجام شده امیدوارهستیم این پارک و فضای سبز تا پایان بهمن ماه به بهره برداری برسد. قرار است در این پارک امکاناتی نظیر چند باب غرفه تجاری، پارکینگ ماشین، آب نما، وسایل بازی کودکان و ....نیز ایجاد شود.

    مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر به ساخت مسجدی با مساحت سه هزار متر مربع در پروژه مسکن ویژه اشاره کرد و گفت: این مسجد دارای گنبدی به ارتفاع 27 متر از کف خواهد بود و رقمی در حدود 6 میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه تکمیل آن است و انشاالله تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.همچینی ساخت مراکز فرهنگی،درمانی،ورزشی و ... نیز در این پروژه بزودی آغاز خواهد شد.

    لک با درخواست از مالکان واحدهای مسکونی این پروژه مبنی بر اینکه هیچ نوع تغییری در شکل نمای ساختمان، مشاعات، پارکینگ و یا اضافه کردن انباری در پارکینگ یا پشت بام و...انجام ندهند گفت: به شدت با این موضوع برخورد خواهد شد و ماموران شهرداری نیز برای صدور پایان کار بازدید از بلوک ها را آغاز خواهند کرد و در صورتی که تخلفی را مشاهده کنند با متخلفان بر اساس قانون برخورد و نسبت به تخریب یا اعمال جریمه اقدام خواهند‌ کرد.

    وی با بیان اینکه خیابان ضلع غربی پروژه نیز همانند خیابان ضلع شرقی از بلوار یاس تا بزرگراه فتح ظرف 20 روز آینده بازگشایی خواهد شد خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است مراحل ساخت 8 بلوک شامل واحدهای تجاری،اداری و مسکونی و به ارتفاع 8تا12طبقه درمجاورت بلواریاس وپروژه مسکن ویژه تهرانسر در آینده نزدیک آغاز شود و آگهی فراخوان سرمایه گذار نیز از طرف دولت تا پایان ماه جاری در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو