مدیران خودروعصر اعتبار

بخش مسکن همدان در دوران پیش‌رونق قرار دارد

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن همدان از عبور استان همدان از رکود در بخش مسکن خبر داد و گفت: حجم تقاضا برای خرید مسکن در همدان هجومی نیست ولی بخش مسکن همدان در دوران پیش‌رونق قرار دارد.

بخش مسکن همدان در دوران پیش‌رونق قرار دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ، حسن ریحانی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه مسکن به ازای 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری 100 اشتغال ایجاد می‌شود که کمترین میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز در بین 10 بخش مهم اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر 11 تا 13 درصد اشتغال کشور را بخش مسکن ایجاد کرده و در حوزه مهار بیکاری جایگاه ویژه‌ای داشته است، افزود: بخش مسکن با 134 شغل مرتبط بوده و براساس بررسی‌ها به ازای ساخت هر واحد 100 مترمربعی 2.5 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

    ریحانی پور با اشاره به جایگاه قابل توجه مسکن در اقتصاد همدان از افزایش قیمت مسکن در همدان در 24 سال گذشته خبر داد و گفت: همدان از نظر بالا بودن قیمت مسکن سال گذشته رتبه 6 کشوری را به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به پرداخت تسهیلات 60 میلیون تومانی برای خرید مسکن عنوان کرد: اگر یک متقاضی یک واحد 60 متری در همدان خریداری کند با پرداخت این وام 78.5 درصد از هزینه خرید مسکن پوشش داده می‌شود که در استان و شهر همدان با توجه به بالا بودن قیمت مسکن سهم تسهیلات و آورده کم است.

    مدیر شعب بانک مسکن استان همدان از عقد قرارداد 59 هزار و 378 واحد تسهیلات مسکن به ارزش 10 هزار و 807 میلیارد ریال خبر داد و گفت: از این میزان 94.3 درصد معادل 10 هزار و 193 میلیارد ریال پرداخت شده است.

    وی افزود: 29 هزار و 214 واحد تسهیلات در شهرهای بالای 25 هزار نفر، هفت هزار و 553 فقره در شهرهای زیر 25 هزار نفر، چهار هزار و 78 فقره در بافت فرسوده و 18 هزار و 293 فقره تسهیلات مسکن روستایی در استان همدان پرداخت شده است.

    ریحانی پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اقتصاد مقاومتی ناظر بر اقتصاد ملی و تولید داخلی است و با توجه به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است بانک مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی و اقدام‌هایی در این زمینه داشته است.

    وی با بیان اینکه در حوزه عرضه یعنی ساخت و ساز افزایش سقف تسهیلات تا حدود دو برابر و پرداخت بدون سپرده‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: کاهش نرخ تسهیلات تا حدود 6 درصد اجرایی و سعی شده با این اقدامات در حوزه ساخت و ساز عرضه مسکن تسهیل و تسریع رخ دهد.

    مدیر شعب بانک مسکن همدان با بیان اینکه ایجاد تحرک در بخش تقاضای مسکن از اولویت‌های بانک محسوب می‌شود، تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات تا دو برابر، کاهش نرخ تسهیلات تا سه درصد، حذف برخی شروط پرداخت تسهیلات و تغییر روش محاسبه تسهیلات در راستای ایجاد تحرک در بخش تقاضا بوده است.

    وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست امسال میزان پرداخت تسهیلات 89 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: مشارکت مدنی در حوزه مسکن 165 درصد و حوزه فروش اقساطی(خرید) 95 درصد با رشد تسهیلات مواجه بوده است.

    ریحانی‌پور با اشاره به افزایش و جذب منابع بانک در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: بانک مسکن همدان از نظر مانده منابع جایگاه دوم و از نظر مانده تسهیلات جایگاه اول را دارد، 30 درصد تسهیلات و 15 درصد از منابع استان سهم بانک مسکن است.

    وی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ارتباط مستقیم با تقاضا دارد، بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیلی انجام شده و با توجه به رشد خفیف مسکن و افزایش معاملات تقریبا از رکود خارج شده و یا در دوران پیش رونق قرار داریم ولی رونق بخش مسکن در دو ماه آینده نِمود بهتر و بیشتری خواهد داشت.

    مدیر شعب بانک مسکن همدان با بیان اینکه حجم تقاضا برای خرید مسکن هجومی نیست، عنوان کرد: 98 درصد تسهیلات در حوزه مسکن پرداخت شده که از این میزان بیش از 90 درصد با اسناد رهنی بوده است، این امر ریسک بانک مسکن را کاهش داده و نسبت مطالبات بانک مسکن در مقایسه با سایر بانک‌ها پایین‌تر است.

    وی با اشاره به اینکه دولت به فعالیت بیشتر در حوزه مسکن رسیده و بانک مسکن نیز به این نتیجه رسیده است می‌تواند به عنوان بانک‌ توسعه‌ای در این زمینه گام بردارد، گفت: هیچ بانکی نیست که تسهیلات 11 درصدی پرداخت کند و این بهره بانکی در شبکه بانکی کشور در حوزه مسکن بی‌نظیر است.

    ریحانی‌پور با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات مسکن در سال 94 نسبت به سال 93 با افزایش 6.5 برابری مواجه بوده است، اظهار داشت: سال گذشته 950 میلیارد ریال تسهیلات ساخت در همدان پرداخت شد که اشتغالزایی برای پنج هزار و 700 نفر را به دنبال داشت.

    وی درباره وضعیت فروش اقساطی مسکن مهر نیز گفت: 80 درصد پروژه‌های مسکن مهر همدان فروش اقساطی شده و کم و بیش تسهیلات پرداخت می‌شود، در ابتدای تکمیل شدن مسکن مهر متاسفانه در شهرستان‌ها مقاماتی بودند که فشار وارد کرده و قبل از فروش اقساطی واحدها تحویل متقاضیان می‌شد.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر 16 پروژه با هزار 480 واحد قبل از فروش اقساطی به متقاضیان تحویل شده بود که بیشتر در قالب تعاونی و سه جانبه بودند ولی با پیگیری‌های بسیار هزار و 100 واحد از این تعداد فروش اقساطی شده و مابقی نیز در دست پیگیری است.

    مدیر شعب بانک مسکن استان همدان در پاسخ به درخواست خبرنگار تسنیم مبنی بر انتشار فیش حقوقی خود در راستای شفاف سازی گفت: طبیعتا در هر کشوری مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود ولی این مطالبه باید به صورت کلی باشد تا شاهد اصلاح باشیم.

    وی با اشاره به اینکه فیش‌هایی که منتشر شده بود و در حال حاضر نیز تعداد آنها کاهش یافته، بیشتر کذب است، بیان کرد: به دنبال نمونه مصداقی در این زمینه نباید رفت، از طرفی شبکه بانکی مظلوم واقع شده است چراکه از نظر کارایی بیشترین کارایی را پرسنل بانک‌ها دارند و اتفاقات اخیر مسئله حقوق نبوده و تخلفات رخ داده است که باید پیگیری جدی شود.

    ریحانی پور با بیان اینکه این اتفاق(انتشار فیش حقوقی) در صورت خواست و اعلام مسئولان استان رخ می‌دهد، عنوان کرد: نمی‌شود ادعا کرد در هیچ مجموعه‌ای تحلف نیست اما پرداختی در سطح استان نداریم و تمام واریزی به صورت متمرکز از مرکز انجام می‌شود و مدیریت استان اختیار واریزی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار